Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda ner köpta program mer än 1 gång?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Hur gör jag för att ladda ner köpta program mer än 1 gång?
Nu har jag bytt dator och om jag väljer "synca" i iTunes varnar den för att progrmamen i telefonen kommer försvinna.

Programmen ligger inte i datorn, endast vissa/få program lyckas jag få ner via iTunes store igen.

Men de jag betalt för borde väll rimligen vara "gratis" att ladda ner en gång till?

Mvh Öberg

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-02-03 20:18

Nä, det är väl som med musiken, man får bara en nedladdning sedan är det backup som gäller?

• Medlem
  • 2009-02-03 20:28

Så beter sig inte mina program när jag synkar. Jag har flera datorer jag synkar mot hela tiden.

iMoz: Musik lyckas jag ladda ner flera gånger.

Baron: Har du något tips på hur man skall gå till väga?
Om du har köpt en app och sedan går in i iTunes Store, står det download eller köp på den appen du tidigare köpt?

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-02-03 22:30
Ursprungligen av iOberg:

Jaså?? Jag har då aldrig lyckats ladda ner musik jag köpt på iTunes store, en andra gång.
Det visste jag inte ens att det var möjligt!

Ursprungligen av iMoz:

Det visste jag inte ens att det var möjligt!

Det är inte möjligt.

• Medlem
  • 2009-02-04 15:35
Ursprungligen av iOberg:

Om du har köpt en app och sedan går in i iTunes Store, står det download eller köp på den appen du tidigare köpt?

Jag bara synbkar som vanligt. Jag gör ingenting speciellt.

Ursprungligen av iOberg:

Det står fortfarande "köp", och när du klickar köp så får du ett meddelande att du redan har köpt programmet och får ladda ner det gratis.

Musik kan man bara ladda ner en gång om man inte mailar Apple och ber snällt.
Program köpta i AppStore är gratis ifall man redan har köpt dem, så det är bara att ladda ner igen.

Men det är möjligt att ladda ner program fler än en gång från Appstore.

PUNKT!

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-02-04 15:07
Ursprungligen av draags:

PUNKT!

Grinig idag eller?

Ursprungligen av iMoz:

Grinig idag eller?

Nej men det finns antar jag inte mycket mer att avhandla gällande trådens rubrik.

Framförallt borde det inte diskuteras olagliga varianter.

Ursprungligen av draags:

Framförallt borde det inte diskuteras olagliga varianter.

Var diskuteras det olagliga varianter?

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-04 23:26

Får man fortsätta med en variant? Jag har två iphone 3G, en a) olåst belgisk fw 2.2 och en b) telialur, uppgraderad till fw 2.2 variant, jailbreakad och upplåst med yellowsnow. Skulle vilja ha samma appar på jailbreakade luren b) som på a). Ursprungligen öppnade jag varsitt konto men nu skulle jag vilja köra båda från samma konto,dvs a). När jag t ex öpnar app store över wifi för uppdatering av appar så har de två telefonerna olika emailadresser men jag har gett dem samma password.

Hur göra för att kunna ladda ned alla a's appstore appar på b? Sedan´kan jag ju ladda ned cydiappar igen på jailbreakade b vid behov (alla gratis).

• Medlem
  • 2009-02-07 18:36
Ursprungligen av jonasolof:

Får man fortsätta med en variant? Jag har två iphone 3G, en a) olåst belgisk fw 2.2 och en b) telialur, uppgraderad till fw 2.2 variant, jailbreakad och upplåst med yellowsnow. Skulle vilja ha samma appar på jailbreakade luren b) som på a). Ursprungligen öppnade jag varsitt konto men nu skulle jag vilja köra båda från samma konto,dvs a). När jag t ex öpnar app store över wifi för uppdatering av appar så har de två telefonerna olika emailadresser men jag har gett dem samma password.

Hur göra för att kunna ladda ned alla a's appstore appar på b? Sedan´kan jag ju ladda ned cydiappar igen på jailbreakade b vid behov (alla gratis).

Tveksamt om du har rätt att installera samma Appstore-appar på mer än en telefon. Har du kollat licenserna?

Ursprungligen av Baron:

Tveksamt om du har rätt att installera samma Appstore-appar på mer än en telefon. Har du kollat licenserna?

Jag och flickvännen har varsin iPhone och vi delar samma konto för apps. Det kanske inte är lagligt, men varför funkar det i sådant fall att ha samma app på två telefoner, det borde vara enkelt för Apple att stoppa, t.ex som de gör med hyrda filmer som bara får finnas på ett ställe åt gången.

Vid (ungefär) 5:e försöket att uppdatera programmen via appstore/i iphonen laddade den märkligt nog ner programmen.
Problemet löst, tackar för hjälpen.

1
Bevaka tråden