Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån som har lust att förklara?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag kopplar ihop fantom X8 ---> fantom X6 via midi, så hänger X6:an med på alla preformance byten, alltså inte bara i patch mode. Utan att jag ställt in just något alls.

Jag vill ha samma resultat när jag kör midi ut från min Kurzweil PC3X. Det enda jag lyckas fixa till efter oändligt mycket tricksande är patchbyten, i patch, eller "program" mode.

Jag vill alltså ha kurzen i "setup" mode och X6:an i motsvarande "preformance" mode. Och sedan bara kunna bläddra igenom alla users på PC3:an, och lita på att fantomen hänger med, med sin motsvarande plats.

Jag vill tex. spela låten "krama mig och du får stryk" som ligger på userplats 44 i setupläget på kurzen.
Och mitt supervackra blipp-blopp-ljud till den låten ligger på userplats 44 i preformanceläget i fantomen.

Hur får jag fantomen att automatiskt bläddra ditt, när jag scrollar på min kurz?

Detaljerad beskrivning tack. I min manual står det bara om hur man ställer in för program-mode, men jag VET ju att det går i setup-mode också...

Jag vet att ni fattar, och att jag är övertydlig, men jag blir så frustrerad bara...

Har inte Kurzen något som motsvarar Rolands "Performance channel"?

Jo, den heter "setup" på kurzen. Man ska tydligen använda sig av båda kontrollnumren (0 och 32), och sedan mata in en formula som programbyte. (MSB x 128) plus LSB = superformeln! Jag reserverar mig för att jag fattat fel.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-07 01:49

most significant bit (msb)
least significant bit (lsb)

~:] måste man koda MIDI som ren användare ??

Det låter ju väldigt märkligt... Det finns alltså ingen "övergripande" Performancekanal för byte av hela performance, eller setup?

1
Bevaka tråden