Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ambientsequencer AS-606 släppt!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

100% analog dessutom, om jag förstått det rätt:
http://www.possecrewensemble.com/as606/

Hur mycket ligger den på i dagsläget(i kg och kr)?

Hahahaha!!!

Jag hade en sådan ett tag. Sedan skaffade jag en modulär 3M Gaffer Tape Controller med obegränsad polyfoni. Lite instabilare men mer flexibelt.

Ursprungligen av sawtooth:

Hahahaha!!!

Jag hade en sådan ett tag. Sedan skaffade jag en modulär 3M Gaffer Tape Controller med obegränsad polyfoni. Lite instabilare men mer flexibelt.

Jag brukar göra just så jag också. Min Juno-2 har nästan alltid tejp eller ståltråd mellan tangenterna. Oftast i a-moll över två oktaver. Fint!

Ursprungligen av outshape:

Jag brukar göra just så jag också. Min Juno-2 har nästan alltid tejp eller ståltråd mellan tangenterna. Oftast i a-moll över två oktaver. Fint!

Ståltråd? Det låter helt hardwired. Hur funkar det?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-02-04 11:11

Kör en egen trumseq, = 2 krabbor på en pad-platta instand idm!!... och som modulation en daggmask på en kaospad!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-04 11:25

För att citera en komis till mig när jag mailade detta till honom tidigare idag:

"Det där är ju en HappyElbow rip-off!

"HappyElbows" är för de som inte vet ett elektronika band som Jag och Robban hade i början på 2000-talet.

Musiken skapade vi genom att Robban lade armbågen på synten (samma effekt som tegelstenen, polyphony effekt), medans jag rattade reason!. Slutsats.... Köp inte AS-606... använd armbågen istället! ;)"

Åjen, jag har blivit lurad ... kjesarens nya kläder lixom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-04 16:11

Kan det bli mer analogt än så.

brukar klämma in patchkablar mellan tangenterna

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-04 16:15

Ni vet att det finns sustainpedaler va...?

Ursprungligen av makari:

Ni vet att det finns sustainpedaler va...?

Äsch, det är ju fusk. AS-606 är ju dessutom kompatibel med sustainpedaler också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-04 16:38
Ursprungligen av makari:

Ni vet att det finns sustainpedaler va...?

Jo det finns riktigt sjyssta gamla pedaler som har rätt tyngd att trycka ner tangenterna med

1
Bevaka tråden