Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsammare surfning med mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Macbook pro som surfar väldigt trögt. En del sidor orkar den inte alls med. Jag använder både Firefox och Safari men min dotters gamla thinkpad PC med explorer läser sidorna utan vidare kvickare. Båda är rätt anslutna till trådlös router och anslutningen är över 10MB/s med Comhem, enligt bredbandskollen. Comhem supporten säger att problemet måste vara i min dator. Det funkar alltså som det ska ibland, men irriterande sällan. Vore oerhört tacksam för tweak-tips som gör surfningen mer stabil.

Det låter mysko...
Om vi börjar versionerna. Vilken version av Mac OS X och dina webläsare?
Bredbandskollen brukar ange mätresultat i Megabit inte Megabyte har du 80 Mbit/s?
Tar det tid innan du får kontakt med en websida? I så fall verkar det vara ett DNS-problem. Får du direkt kontakt men det tar tid att ladda hem sidan är det något annat knas.

Sedan är explorer känd för att den slänger upp sidan innan den laddat klart och därför UPPLEVS den som snabbare. De flesta andra browsers laddar in betydligt mer av sidan innan de presenterar den.

Har du många fönster igång och lite minne i datorn kan det vara där flaskhalsen ligger.

Prova byt ut DNS-siffrorna i "Systeminställningar/Nätverk" till Open-DNS IP-nummer.

För en Guide :
https://www.opendns.com/homenetwork/start/computer/

vet du vad du kan sär nuffrorna:
208.67.222.222
208.67.220.220

Glöm inte heller svara på hummels frågor ovan. Det är viktigt.

Kolla också i vilken ordning som datorn försöker ansluta till Internet, alltså om den är inställd på att först försöka med Ethernet om det finns och sen AirPort. Ofta är det av någon anledning inställt på att i första hand försöka med Bluetooth.

I Leopard går man in på Äppel-menyn -> Systeminställningar -> Nätverk och sen in på kugghjulet nere till vänster (”ange tjänsteordning” tror jag det kallas på svenska).

1
Bevaka tråden