Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur slippa bortklippta kanter på filmer?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare allihopa!!

Okej som rubriken lyder är det med viss rädsla för att vara tjatig som jag ställer en fråga som har varit uppe här otaliga gånger....

Men efter att ha letat runt både här och på andra ställe på webben så har jag fortfarande en fråga angående film konvertering:

När jag konverterat en film och lagt äver den på podden (använder Videora Ipod converter) så klipps kanterna bort? Alltså en bit av vänster och höger sidan av filmen tycks saknas.

Gör jag något fel när jag konverterar eller kan det bero på formatet som filmen är i? Att tillägga är att filmen funkar hur bra som helst både i Itunes och på tvn.

Hoppas någon här ligger inne med hemligheten, trevlig helg på er!!!!!

Mvh, Fridolfski The Mongolian Chef

• Medlem
  • Täby
  • 2009-02-07 19:16

Hej och välkommen till forumet.

När du skapar en ny tråd, skriv då i rubriken så att man förstår vad tråden handlar om utan att behöva gå in i den. Detta underlättar mycket på forumet samt ger dig större chans att någon svarar på ditt inlägg.

Ändrade rubriken.

Mvh
Kainen
-Seniormoderator

Hej,hej och tackar för hjälpen!

Hoppades att någon skulle ha koll på detta?

Mvh

• Medlem
  • 2009-02-10 22:29

Vad jag har förstått så klipper Videora bara bort kanterna när man väljer att konvertera till TV iställer för iPOD.
Blev osäker nu men föredrar ändå att man konverterar till TV då jag har fått för mig att kvalitéten blir bättre.

1
Bevaka tråden