Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huawei D100 och Airport Express = Ingen AirTunes?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag har precis köpt en Huawei D100, en trådlös 3G router från 3, och har en airport express sedan tidigare (köpt nov 08).

Jag har upprättat ett nätvek med D100 och anslutit airport expressen till D100 trådlöst via Airport-verktyget utan problem.

Men när jag pluggar in högtalare i expressen ser jag inte högtalarna i iTunes eller Airfoil? Vad är felet?
Lampan lyser grönt men jag kan inte se expressen i airport-verktyg heller?

När jag pluggar in ethernet sladd i expressen får jag upp den i airport-verktyget där jag kan se att den har fått en ip-adress av routern, men fortfarande inget tecken på AirTunes.

Någon som kan hjälpa mig?

// mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-03 09:45

Jag undrar hur du gjorde för att ansluta din Airport Express till D100.
Jag sitter i samma sits dock har jag ännu inte lyckats ansluta min Express till D100:an, hur gjorde du, vilka inställningar använde du?
Även undrar jag om det går fint att ansluta till din airport och om den delar internetuppkopplingen som den skall?

Huvudsakligen är jag ute efter att bara dela uppkopplingen via expressen så att min MacBook och iPhone hamnar på samma nätverk (av någon anledning kan de inte hitta varandra när de är anslutna till D100:an) men att kunna använda Airtunes vore förstås en bonus.
Hör gärna av dig om du kommer till en lösning på problemet!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-01 16:37

hur har det gått? några framsteg? jag har nämligen exakt samma problem som första frågeställaren.
och om man kopplar ihop d100 / ap xp med en ethernetkabel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-01 17:36

Jag gav upp rätt snart men har funnit en lösning som funkar för mig.
Jag gör datorn via ethernet till D100:an vilket gör att andra datorer och telefoner anslutna till D100 via wifi nu också hittar datorn och vise versa. Sedan låter jag Airport Express verka musikstation endast genom att på den skapa ett nätverk (dock utan någon uppkoppling) och ansluta till den trådlöst för att skicka musik dit.
Detta fungerar i alla lägen förutom de få tillfällen jag sitter med datorn någon annanstans än vid skrivbordet, då blir det inget musikströmmande av.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-02 11:00

ok, tack.
en lösning skulle kunna vara låta ap xp sköta hela baletten och d100 bara funka som modem.
helt sjukt att saker inte "talar med varandra" och är kompatibla.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-05-02 11:00

ok, tack.
en lösning skulle kunna vara låta ap xp sköta hela baletten och d100 bara funka som modem.
helt sjukt att saker inte "talar med varandra" och är kompatibla.

1
Bevaka tråden