Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Chansen att få en Iphone upplåst i butiken

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Iphone gick i golvet häromdagen och den gick rätt mycket sönder. Hör och häpna så täckte min hemförsäkring den (Det är en 2G som köptes i USA) och jag får en rekvisition för att hämta ut en splirrans ny 16Giggare hos Telia.
Grejjen är att jag använder Tele2. Nu är frågan, vad tror ni om chanserna att få telefonen upplåst i butiken? Det är ju trots allt en ny Iphone jag ska ha och inget Telia-abonnemang så att säga. Om man ska gå efter försäkringen då.
Och OM det inte skulle bli så, fungerar yellowsnow eller är det splitterny programvara i de som säljs nu så att man är körd?

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-08 19:47
Ursprungligen av PeeMaN:

Min Iphone gick i golvet häromdagen och den gick rätt mycket sönder. Hör och häpna så täckte min hemförsäkring den (Det är en 2G som köptes i USA) och jag får en rekvisition för att hämta ut en splirrans ny 16Giggare hos Telia.
Grejjen är att jag använder Tele2. Nu är frågan, vad tror ni om chanserna att få telefonen upplåst i butiken? Det är ju trots allt en ny Iphone jag ska ha och inget Telia-abonnemang så att säga. Om man ska gå efter försäkringen då.
Och OM det inte skulle bli så, fungerar yellowsnow eller är det splitterny programvara i de som säljs nu så att man är körd?

No way in hell!

Varför skulle Telia låsa upp telefonen till dig bara för du har haft en 2G som gått sönder?

Ursprungligen av zappee:

No way in hell!

Varför skulle Telia låsa upp telefonen till dig bara för du har haft en 2G som gått sönder?

De har de facto ingen som helst aning vilken telefon jag haft tidigare. Det enda de får är en rekvisition.... Mirakel har ju hänt tidigare. Jag är fortfarande helt stum över att jag får ut en ny på min försäkring!

De kommer om inget annat hävda att de inte vet hur man gör, så nej. Men du kan ju göra det själv?

Jo, det är bara att hoppas att det inte är senaste Firmware i den, för då fungerar ju inte YS

Oj, då kanske man skulle ta o ringa försäkringsbolaget och se om man kan få något för sin söndriga.

Vad har du för försäkringsbolag?

Mission Accomplished. När jag frågade om det gick att få den upplåst sa han först att det inte gick. Sen berättade han om Mumien som gör det för 300, och sen slängde han med ett visitkort till de. Rätta mig om jag har fel, men är det inte lite smått illojalt att som säljare berätta om det?
Det var ju inte så att han viskade heller, utan jag tror att de flesta i butiken hörde det....

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-09 20:30

Mumien har inte precis det bästa ryktet här på forumet. Och mumien kan inte låsa upp den på riktigt vilket Telia kan göra.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Mumien har inte precis det bästa ryktet här på forumet. Och mumien kan inte låsa upp den på riktigt vilket Telia kan göra.

//Rob

Mjo, om 12 månader. Som tur är så är man ju lite händig med datorer så det är löst med piss-snö redan

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-10 01:04
Ursprungligen av PeeMaN:

Mjo, om 12 månader. Som tur är så är man ju lite händig med datorer så det är löst med piss-snö redan

Ja men det finns de som inte vet så mycket om datorer och är helt resistenta att ta in informationen som finns på nätet och låter iPhonen låsas upp av någon mer kunnig och tror att telefonen är för alltid upplåst. Det första dom gör när nytt firmware kommer ut är att installerar det och kommer och gråter här på forumet varför skit telefonen inte fungerar.

//Rob

1
Bevaka tråden