Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa iPhone till backup

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-02-10 10:15

Jag hade lite problem med min iPhone, och undrar om jag antingen ska återställa till en backup iTunes har gjort, så jag slipper installera om alla program o dyl. eller om jag ska återställa till paketet som finns att tillgå på iClarified.
Om jag tar backupen, ska jag köra QuickPWN som vanligt då eller?

Tack på förhand
/Viktor

• Oregistrerad
  • 2009-02-10 11:19
Ursprungligen av mefi:

Jag hade lite problem med min iPhone, och undrar om jag antingen ska återställa till en backup iTunes har gjort, så jag slipper installera om alla program o dyl. eller om jag ska återställa till paketet som finns att tillgå på iClarified.
Om jag tar backupen, ska jag köra QuickPWN som vanligt då eller?

Tack på förhand
/Viktor

Om du kör med backupen i iTunes måste du köra du köra jailbreak ändå. Jag var åtminstone tvungen till det.

• Medlem
  • 2009-02-10 13:42
Ursprungligen av noler:

Om du kör med backupen i iTunes måste du köra du köra jailbreak ändå. Jag var åtminstone tvungen till det.

Vilket innebär att du var tvungen att återställa telefonen ändå?
Då är backups helt onödigt? (När man jailbreakat sin iphone och vill göra det igen)

• Oregistrerad
  • 2009-02-10 14:06
Ursprungligen av mefi:

Vilket innebär att du var tvungen att återställa telefonen ändå?
Då är backups helt onödigt? (När man jailbreakat sin iphone och vill göra det igen)

En av nackdelarna med jailbreak antar jag. Men om någon vet annat, får ni gärna rätta mig.

• Oregistrerad
  • 2009-02-10 14:10

När du återställer telefonen i itunes så formatterar den din iphone och installerar OSX igen från senaste släppta firmwaren. (Dvs. 2.21 eller vilken det nu är) itunes tänker knappast "Oj, men titta, den här telefonen verkar vara jailbreakad, eftersom vi gillar att personer pillar med vår programvara så ska vi vara snälla o låta den vara kvar, hälsningar steve jobs".

• Medlem
  • 2009-02-10 14:48
Ursprungligen av studiox:

När du återställer telefonen i itunes så formatterar den din iphone och installerar OSX igen från senaste släppta firmwaren. (Dvs. 2.21 eller vilken det nu är) itunes tänker knappast "Oj, men titta, den här telefonen verkar vara jailbreakad, eftersom vi gillar att personer pillar med vår programvara så ska vi vara snälla o låta den vara kvar, hälsningar steve jobs".

Jo tack det vet jag mycket väl - om man väljer Återställ. Men trycker man shift-återställ (i Windows) får man ju välja en ipsw-fil att återställa från, och min fråga var om man på något sätt kan använda en backup för att bygga en sådan återställningsfil?

• Oregistrerad
  • 2009-02-10 16:59
Ursprungligen av mefi:

Jo tack det vet jag mycket väl - om man väljer Återställ. Men trycker man shift-återställ (i Windows) får man ju välja en ipsw-fil att återställa från, och min fråga var om man på något sätt kan använda en backup för att bygga en sådan återställningsfil?

Då blir det lite annorlunda. Om du använder en jailbreakad firmware att återställa med, blir den så klart jailbreakad.

Ursprungligen av mefi:

Du blandar ihop saker och ting.
Ipsw-filen bygger programvaran på din iPhone.
Backupen återställer en del av innehållet(sms, bilder, inställningar etc) på din iPhone.

Efter du har återställt programvara kan du använda backupen när du ställer in iPhonen.

• Medlem
  • 2009-02-10 18:34
Ursprungligen av theplague:

Du blandar ihop saker och ting.
Ipsw-filen bygger programvaran på din iPhone.
Backupen återställer en del av innehållet(sms, bilder, inställningar etc) på din iPhone.

Efter du har återställt programvara kan du använda backupen när du ställer in iPhonen.

jag märkte det! hehe jag körde på återställningen och blev smått förvånad när jag sen kunde köra en recovery..
Nu är allting all good igen!

Men jag blir lite irriterad på anledningen till att återställningen krävdes :/

Jag installerade InvisibleShield igår kväll och lät alltså telefonen vara avstäng i drygt 12 timmar. När jag sedan satte på den igen loopade den bara från bootloggan till avstängd..
märkligt.

• Oregistrerad
  • 2009-02-10 14:13

Jag hänvisar till studiox:s inlägg

1
Bevaka tråden