Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trafikdatalagringsdirektivet ska införas

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-10 22:29
Ursprungligen av Svd:

"Sverige måste införa det kontroversiella trafikdatalagringsdirektivet, som tvingar teleoperatörer att spara information om e-post och telefonsamtal i upp till två år. Det blir konsekvensen av en dom i EG-domstolen idag. Därmed försvinner ett av motståndarnas sista hopp om att stoppa lagen."

Länk: Grönt ljus för datalagring | Inrikes | SvD

Visst, stoppa grov brottslighet och så låter bra, men det känns lite olustigt att alla kontakter skall sparas. Men jag kanske är paranoid

Senast redigerat 2009-02-10 22:44
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-11 08:50

Låt inte våra politiker komma undan med argumentet att "vi måste implementera detta mot vår vilja, för det har EG-domstolen sagt". Direktivet har ju redan klubbats igenom av svenska politiker och de hade då kunnat stoppa detta om de ville det.

Det här tycker jag är ett problem med EU i stort. Massmedia och debatten finns inte på plan där besluten fattas. Det kommer senare då det ska implementeras och det är försent. Varför skrev inte tidningarna något då en svensk minister var med och klubbade igenom detta i EU? Vilken svensk minister var det?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-02-11 08:55

Internet är bara en fluga och dör snart Det kommer något annat där stater inte har någon insyn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-11 08:57

Jag ska starta hostingverksamhet för mailtrafik och radera allt varje dag - någon som vill hoppa på?

/Tangen

1
Bevaka tråden