Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WebDesktop - webben på din desktop

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-07 18:58

Det här ska ni spana in:

WebDesktop

gör precis vad namnet lovar - lägger en webbsida på skrivbordet.
Sidan kan uppdateras med vald intervall och genom att aktivera själva programmet WebDesktop kan man surfa på skrivbordet! Dessutom går det att ha WebDesktop transparent ovanpå din vanliga bakgrund (som på bilden ovan), om du skulle vilja det. För rendering används Apples webbkit = Safari. Formulär, kakor (delas med Safari!) och allt du kan tänka dej!

Muy coolo!

• Oregistrerad
  • 2003-07-07 20:42

Way cool - men man får lite ActiveX creeps...
Men det är väl ingen fara för det är väl ett "löst" program?

Tufft program. Den klara inte ännu att visa modala dialogrutor, så sajter med skumma certifikat göra sig icke besvär. Men det är väl bara en tidsfråga innan Web Desktops är en nästan fullfjädrad Safariklon.

Ungefär som Active Desktop i windows då... uäääh.. de slipper jag nog..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-07 21:29

Nej det är helt oberoende av Apple (men använder ju Apples operativsystem )
Så ligg inte sömnlösa för likheten med M$ active desktop...

Inte illa. Alltid ha 99mac uppe.

Fast den verkar inte klara av länkar som öppnas i nya fönster. Däremot går det ju utmärkt att göra inlägg.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-08 11:57

Tja, länkar som öppnas i nytt fönster borde ni faktiskt sluta med på 99mac.com. Det är oerhört irriterande, särskilt när man använder tabbar. Men där finns det ju olika åsikter, som med antalet knappar på musen

Har någon märkt problem med att köra Safari och WebDesktop samtidigt? Mitt Safari har varit lite väl instabilt under senaste dygnet, just nu är inte WebDesktop och då verkar det plötsligt bra igen. Synd på ett så kul program...

• Medlem
  • Gävle
  • 2003-07-08 12:45

Fattar inte varför inte nya fönster inte öppnas i en ny tab? Och ja jag vet att man kan hålla in CMD(eller nåt) så gör den det, men det vill jag inte, det ska fan fungera ändå!

Ang Active Desktop så är ju Konfubalator ytterligare lite AD över... Men visst den är cool. Men det är kula att se maccare spy galla över AD konceptet, för att sen hylla Konfabulator..

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pegges
Tufft program. Den klara inte ännu att visa modala dialogrutor, så sajter med skumma certifikat göra sig icke besvär. Men det är väl bara en tidsfråga innan Web Desktops är en nästan fullfjädrad Safariklon.

Det är ju bara en "one-line-of-code browser" (se http://cocoadevcentral.com/articles/000077.php) på ett osynligt fönster. Du får vänta länge innan det blir en fullfjädrad Safariklon...

• Medlem
  • 2003-07-27 20:43

Jag har aldrig förstått meningen med Active Desktop, och jag förstår inte nyttan med det här heller, även om det naturligtvis ser bättre ut.

1
Bevaka tråden