Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G, startar om, applikationer krashars...

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår verkade det som om min iPhone fått för sig att göra tillvaron jobbig för mig. Det känns som om det är något mjukvaruproblem men jag förstår inte vad som kan ha hänt. Följande saker strular:

• Telefonen startar om sig minst en gång i timmen

• Kalendern går inte att öppna

• I stort sett samtliga program krashar inom 30 sek efter att de startas

• Batteriet tar slut på 4-5 timmar

• Stänger av sig och går inte att få liv i utan att man stoppar i USB-sladden

• Extremt lagg emellanåt

Vad rekommenderar ni? Jag har testat att installera om firmwaren utan lycka.Jag är inne på att göra en fabriksåterställning men itunes klarar inte av att göra en säkerhetskopia utan jag får något sessionsfel. Får kanske inse faktum och ta smällen att jag kommer förlora information.

Gjort en fabriksåterställning men problemen kvarstår. Får åka till telia och lämna in den...

Ursprungligen av PsychoSaurus:

Gjort en fabriksåterställning men problemen kvarstår. Får åka till telia och lämna in den...

Har du gjort återställning i iTunes och sedan valt "ställ in som ny telefon"? Det bör du göra.

Ursprungligen av theplague:

Har du gjort återställning i iTunes och sedan valt "ställ in som ny telefon"? Det bör du göra.

Nej, det jag gjorde var att årställa min senaste backup. Jag ska testa att göra om åsterställningsprocessen och "ställ in som ny telefon".

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-12 21:53
Ursprungligen av PsychoSaurus:

Nej, det jag gjorde var att årställa min senaste backup. Jag ska testa att göra om åsterställningsprocessen och "ställ in som ny telefon".

Att återställa till senaste backup är i stort sett meningslöst då man får tillbaka allt skräp igen.

Telefonen fungerar bra om jag inte återställer backupen.

Detta är lite frustrerande då jag gärna hade velat ha över informationen igen. Det är ju intressant att ens BACKUP inte nödvändigtvis kan användas för att återskapa din information.

Jag undrar vad det skulle kunna vara som orsakar problemen. Backupen innehåller ju inga applikationer så det måste vara en systeminställning, kalenderinformation, kontaktinformation, sms eller dylikt som orsakar att hela min telefon buggar ur.

Vidare så har jag noterat att min iPhone är snabbare på alla sätt och vis nu när den är "ren". Betyder detta att man bör göra som man gjorde på sina windows-maskiner förr i tiden och installera om regelbundet?

PsychoSaurus:
Om du inte har några systemproblem ska det inte vara några problem att göra återställning med backupen, det är ju det som är meningen.
Dock har det visat sig skapa problem främst om man hoppar mellan olika firmware versioner och använder sig av backupen.
Det enda som egentligen går förlorat som kan var viktigt är SMS-historiken, vilket borde fixas.
Kamerarullen kan man ju kopiera över då och då och innan ev återställning ändå.
Kontaker och resten har man ju synkat så det förloras inte bara för att man inte återställer med backupen.

Men jag kan hålla med om att backupfunktionen inte är klockren just nu.

Ursprungligen av theplague:

PsychoSaurus:
Om du inte har några systemproblem ska det inte vara några problem att göra återställning med backupen, det är ju det som är meningen.
Dock har det visat sig skapa problem främst om man hoppar mellan olika firmware versioner och använder sig av backupen.
Det enda som egentligen går förlorat som kan var viktigt är SMS-historiken, vilket borde fixas.
Kamerarullen kan man ju kopiera över då och då och innan ev återställning ändå.
Kontaker och resten har man ju synkat så det förloras inte bara för att man inte återställer med backupen.

Men jag kan hålla med om att backupfunktionen inte är klockren just nu.

Långt ifrån klockren. Just nu när jag är emellan två datorer och bara har min itunes sync på jobbdatorn så kan jag nämligen inte återställa mina kontakter heller.

Frustrerande när saker man tror bara ska fungera inte gör det.

Senast redigerat 2009-02-13 13:55

Mac gillar inte internet modem?

Jag vågade än en gång pröva på mobil uppkoppling till min MacBok Pro, med nu med Vodafone i Spanien. Men här kommer problemet, efter två lyckade dagar ute på nätet, så slutar det att fungera.

Exakt detsamma hände i Sverige då jag prövade mobilt internet där; Netgar Telia. Luftburen och kabel uppkopplingar har alltid fungerat på min dator men den gillar inte modem. I Sverige la den av mitt i en kontakt. Apple supporten kunde inte fixa det, hur vi än gjorde med om installeringar och kollade inställningar etc. I Sverige kunde jag lämna tillbaka modemet och häva kontraktet.

Här i Spanien fungerade Vodafone modemet i två dagar. Andra dagen stängde jag bara locket till min dator utan att koppla ur mig från nätet. På morgonen kom jag inte ut. jag kunde inte heller öppna Vodafone programmet. Efter några av-installeringar och installeringar kommer jag nu bara till ett felmeddelande, när jag försöker öppna programmet (this device is not supported by Vodafone Mobile conect) . Själva modemet uppför sig som det skall, det blinkar grönt och är klart för att starta upp. Inställningarna på modemet verkar också vara korrekta.

På Vodafone har de kollat modemet mot sina datorer och det fungerar utmärkt på dessa (pc). De menar att problemet är min dator och inte deras modem.

Känner någon till problem med apple och internet modem?

Ursprungligen av andrietteb:

Jag vågade än en gång pröva på mobil uppkoppling till min MacBok Pro, med nu med Vodafone i Spanien. Men här kommer problemet, efter två lyckade dagar ute på nätet, så slutar det att fungera.

Exakt detsamma hände i Sverige då jag prövade mobilt internet där; Netgar Telia. Luftburen och kabel uppkopplingar har alltid fungerat på min dator men den gillar inte modem. I Sverige la den av mitt i en kontakt. Apple supporten kunde inte fixa det, hur vi än gjorde med om installeringar och kollade inställningar etc. I Sverige kunde jag lämna tillbaka modemet och häva kontraktet.

Här i Spanien fungerade Vodafone modemet i två dagar. Andra dagen stängde jag bara locket till min dator utan att koppla ur mig från nätet. På morgonen kom jag inte ut. jag kunde inte heller öppna Vodafone programmet. Efter några av-installeringar och installeringar kommer jag nu bara till ett felmeddelande, när jag försöker öppna programmet (this device is not supported by Vodafone Mobile conect) . Själva modemet uppför sig som det skall, det blinkar grönt och är klart för att starta upp. Inställningarna på modemet verkar också vara korrekta.

På Vodafone har de kollat modemet mot sina datorer och det fungerar utmärkt på dessa (pc). De menar att problemet är min dator och inte deras modem.

Vad har det med den här tråden att göra?

1
Bevaka tråden