Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minimoog och Pro solo

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-12 13:21

Jag tänkte göra lite snabba arpeggion med moogen hemma, ihop med gitarrerna

Har haft en Pro Solo innan och tänkte köpa en igen, den nya MK2 versionen.

Någon som vet var man får tag på de där Cinch Jones kontakterna?

Hur var det nu igen med moogen, glide och key follow fungerar väl inte när man kör Midi CV?

Är man tvungen att "resetta" genom att spela en viss tangent innan man kör den via MIDI-cv, annars blir det en offset i tonhöjd från den tangent man senast spelade på om inte jag minns fel?

jag har för mig jag har en cinch jones kontakt till övers.

köpte en för att använda till ett doepfer mcv4 eller vad det heter. där kan man koppla ur en jumper för att få den att bli s-trig utan att ha en kabel med inbyggd krets för detta. Sen så köpte jag en kabel som hade detta för att ha den på en step sequencer och själva kontakten blev nog liggande helt oanvänd.

Ska leta tag på den om du är intresserad.

Anders

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-12 13:48
Ursprungligen av theVOID:

Någon som vet var man får tag på de där Cinch Jones kontakterna?

Kenton säljer Cinch Jones kontakter sin website ...

http://www.kentonuk.com/cables_adaptors/plugs_sockets.shtml

Jag har också ett 10-tal kontakter lager men behöver tyvärr dessa till ett projekt som jag jobbar med ...

Synthesizers.com säljer en kabel som har en cinch-jonesplugg och som omvandlar internt från 5V gate till S-trig.

Dina andra frågor:
Nej, keyboard control på filtret funkar inte under CV men det är ju lätt att splitta tonCV-kabeln. Glide kommer jag inte ihåg men jag tror inte det funkar.

Ja du måste "resetta" genom att trycka på en tangent, dels för att få rätt offset (ta lägsta C) och dels lite då och då för att kondingen i klaviaturet laddar ur sig så att pitchen sjunker. Jag får göra det en gång var 45:e minut eller lite oftare. Iofs kan man ju transponera on the fly genom att bara trycka på en annan tangent.

1
Bevaka tråden