Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobbigt för PC tillverkare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har läst en del om SkriboFont som är en pc-byggare och återförsäljare av pc komponenter. Dom har butik i Stockholm och några till runt om i landet. Börsnoterade!

Det har tydligen varit riktigt tuffa månader på sistonde - försäljningen av komponenter har gått ner med 50% senaste kvartalet.

Här är deras börskurs:

Här hittar du företaget (ett tag till)

http://www.skribofont.se/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-17 08:03

Händer att jag köper grejer till mina macar där - ofta billigare än rena macåterförsäljare - gäller dock att man är säker på vad man vill ha.
Tror inte att scribo-font är ensamma om att ha svåra tider - antar av att de flesta känner av att det är sämre tider...
Tycker inte att det finns någon anledning att vara glad över det.

Synd att det inte var Dells börskurva...

Börskurser är väl egentligen inte så bra mått på om det går bra eller dåligt för ett företag... Läste tex. på Arstechnica om AMD som både ökat sin marknadsandel med 10 procentenheter och lanserat nya produkter och som det i allmänhet går bra för men deras börskurs har sjunkit trots det och deras "rating" har blivit ändrad från neutral till sälj eller vad det nu var.

Med risk för att det blir en politisk diskussion så tycker jag att det där med aktier är klart överskattat. Det är en liten klick "elit-tyckare" med mycket pengar som spelar spel med folks jobb för att få ännu mer pengar. De säger att det går bra för en aktie inte för ett företag, helt sjukt.

Hur som helst tycker jag skribofont är en väldigt bra affär. Jag har köpt många grejer där till PCn och det är otroligt skönt att ha en riktig fysisk affär att gå till om man får problem så kan dessa åtgärdas på plats direkt. Det enda jag kan klaga på är att det kan bli otroligt varmt i deras lokal i Stockholm under sommaren, som en bastu.

Jag upptäckte precis att Gateway 2000 har lagt ned försäljningen till Sverige! Dom är ju ändå topp 5 i världen på PC datorer...

http://se.gateway.com/emea/statement/statement_se.asp

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag upptäckte precis att Gateway 2000 har lagt ned försäljningen till Sverige! Dom är ju ändå topp 5 i världen på PC datorer...

http://se.gateway.com/emea/statement/statement_se.asp

Dom skulle ju lägga ner verksamheten i *hela Europa* ju...

OBS: Skribofont är inte börsnoterat på Stockholmsbörsen.

OBS OBS OBS!!!!

Dom är noterade på en avlägsen lista som kallas för "Aktietorget".

Aktietorget är inte samma sak som OM Stockholmsbörsen.

Jag tror inte att Skribofont skulle klara målen för en notering på riktiga börsen. Kanske på NGM-listan, kanske.

Dom är noterade på en avlägsen lista som kallas för "Aktietorget".

Avlägsen? Den är inte längre bort än så här

[ 19-12-2001: Meddelandet ändrat av: Petter Mårtensson ]

1
Bevaka tråden