Börskurser är väl egentligen inte så bra mått på om det går bra eller dåligt för ett företag... Läste tex. på Arstechnica om AMD som både ökat sin marknadsandel med 10 procentenheter och lanserat nya produkter och som det i allmänhet går bra för men deras börskurs har sjunkit trots det och deras "rating" har blivit ändrad från neutral till sälj eller vad det nu var.
Med risk för att det blir en politisk diskussion så tycker jag att det där med aktier är klart överskattat. Det är en liten klick "elit-tyckare" med mycket pengar som spelar spel med folks jobb för att få ännu mer pengar. De säger att det går bra för en aktie inte för ett företag, helt sjukt.
Hur som helst tycker jag skribofont är en väldigt bra affär. Jag har köpt många grejer där till PCn och det är otroligt skönt att ha en riktig fysisk affär att gå till om man får problem så kan dessa åtgärdas på plats direkt. Det enda jag kan klaga på är att det kan bli otroligt varmt i deras lokal i Stockholm under sommaren, som en bastu.