Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkortsvånda

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-29 07:35
Ursprungligen av timothy:

Allvarligt, skojar du? Du kan ju starta en mac vs pc tråd istället, det känns ju fräscht!

Möjligt. Men jag hävdar att det handlar om ett större val, totalt sett. Vad ska man göra, bli PC tekniker eller göra musik? Vill man ha Motu medför det MAC. Men det motsatta gäller inte nödvändigtvis. Tråden handlade ju om val av ljudkort. Jag förmedlade den enkla synen på det. Väljer man rätt platform blir livet enklare när man ska välja ljudkort. Väljer man ljudkort och därefter plat(s)form blir det ibland lite dyrare. Men jag menar att det är värt det. Det är alltid bäst att välja det bästa alternativet... även om det krävs att man får vänta lite. Man har ofta igen det eftersom man slipper allt jävla gnat om hur dåligt det funkar och istället kan man fokusera på det som är kul: Dvs göra musik! Det tror jag vi är överens om. Eller ?

  • Medlem
  • 2009-04-29 08:35

Är det inte bättre att börja prata datorplattformsbyte om frågan handlade om det?

Om man hade diskuterat vilka kombinationer av ljudkort+datorplattform som fungerar bra ihop, då hade det varit relevant att prata mac vs. pc.

Är det någon som inte håller med om det här? I sådana fall så kan vi diskutera det i PM, du och jag.

Odd Bob: Jag har kört MOTU på Windows i flera år utan problem, MOTU medför inte alls automatiskt Mac. Kort sagt du har fel.

Ursprungligen av jgb:

Är det inte bättre att börja prata datorplattformsbyte om frågan handlade om det?

Om man hade diskuterat vilka kombinationer av ljudkort+datorplattform som fungerar bra ihop, då hade det varit relevant att prata mac vs. pc.

Är det någon som inte håller med om det här? I sådana fall så kan vi diskutera det i PM, du och jag.

Odd Bob: Jag har kört MOTU på Windows i flera år utan problem, MOTU medför inte alls automatiskt Mac. Kort sagt du har fel.

Tack jgb, radera gärna de inlägg som handla om Mac vs PC i tråden om du vill. Jag uppdaterar om ett halvår med att 828mk3 fungerar bra oavsett platform

Bevaka tråden