Jadu.
Jag vet jag provat båda de beskrivna varianterna, dels med frekvensräknare och med att kolla overload lampan.
Du har förmodligen fattat att det finns två potentiometrar per oscillator på oscillatorkortet och en så kallad oktav potentiometer som gäller för alla oscillatorer.
Beskriver nedan ungefär det som står i din manual.
Jag har kört mest med kromatisk stämapparat. Normalisera alla rattar (kolla oscillatorernas positioner är i mittläge och att även master tune ratten är i mittläge). Sätta osc ett i 2fots läge, trekantsvågform och spela högsta a på klaviaturen, stämma den till stämmapparaten med range potentiometern på osc kortet. Spela sedan lägsta a på klaviaturen och stäm den med scale potentiometern. Gör även samma procedur för de andra två oscillatorerna.
Sen ska du sätta tex osc 1 i 2fots läge och ta andra a tangenten nerifrån och stämma den i detta fall med master tune ratten på kontrollpanelen. Sätt sedan till 8 fotsläge och tryck ner samma tangent och vrid på oktav potentiometern (sitter ensam under de för oscillatorerna) tills den stämmer.