Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp; Micro Q och Multimode - PrgCh

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har för mig att det finns lite Micro Q ägare här.

Förösker förstå mig på Micro Q och Program Change när man kör multitimbralt (multi mode).

Micro Q.
Multimode aktivt.
Några instrumetns med respektive var sin midikanal aktiva i midiläge.

Om jag nu skickar Program Change så får jag det till att Micro Q byter multi om den kanal jag skickar PrgCh på är aktiv i det nuvarande multit.

Är det verkligen såhär eller är det något med Global Channel jag missat? Normalt på syntar byter man ju multin på någon slags global kanal.

Som det verkar om det nu är som jag tror får det oerhört konstiga konsekvenser.
1. Jag kan inte rikta ett program Change till ett instrument i ett multi.

2. Om Multi#1 och Multi#2 har midikanal 9 aktivt men inte Multi#3 så kan jag med Program Change på kanal 9 byta från 1 till 2 och till 3 men väl på 3 kan jag inte byta tillbaka eftersom 9 inte är aktivt...

För mig funkar det finfint att byta ljud med program change från datorn. Har för mig att det fanns ett multi som heter "Sequencer multi" som fabriksprogram, och att jag bara kört med det rakt av utan att ändra någonting alls.

Vad Global channel är ställt på har vad jag vet ingen som helst betydelse för Multimode-läget. Däremot är det viktigt att du i inställningarna (Global settings) ser till att den tar emot program- och bank-meddelanden (Nmb+Bnk).

Jodå jag kan byta ljud men jag vill också kunna byta multi och då blir det problem. För aktiverar jag "byta multi med program change" så blir multibyte aktiverat på alla kanaler och då kan jag inte byta ljud på ett instrument (en slot/en midikanal) längre. Finns det inget sätt att ha båda sakerna igång samtidigt?

Ok, då fattade jag helt fel...
Har aldrig försökt byta multi på det sättet så då har jag inga tips tyvärr.

1
Bevaka tråden