Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Polysix trubbel...

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Polysix i höstas som tills nyligen fungerat utmärkt (batteriet bytt och i övrigt nysersvad). För någon dag sedan skulle jag spara ett ljud jag rattat till men inget hände. Minnesbankerna är intakta, det går att byta fram och tillbaka mellan lagrade ljud men inte att spara nytt. Några tips?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-16 12:34

Verkar som det är nåt knas med den digitala biten i din Polysix.
Exakt vad felet är kan vara lite svårt att sia om, men ett tips är ju att börja mäta på CN10 P11 och P12 som ska ge logisk etta vid WRITE respektive WRITE enable. Kan ju vara så enkelt som att det är kabelbrott, eller att dioden i sw12 eller sw24 gett upp.
Det låter ju inte riktigt som ett typiskt batteriläck fel i alla fall, de brukar vara konstigare... lyser write enable-lampan när du drar upp den switchen?

Här finns service-manualen:
http://www.oldcrows.net/~oldcrow/synth/korg/polysix/manuals/service/miniserv.html

Så vitt jag ser finns det ingen "write enable"- lampa, finns en "tape enable"-lampa dock. Inget lyser/släcks när jag slår av/på den.
Har inte hållit i en lödtång sedan mellanstadiet, vilket är drygt 20 år sedan och inte ens då var jag annat än skräp, så det blir kanske att lämna in den hos någon kvacksalvare...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-16 15:38

Var finns du?
Är du i Stockholms-området kan jag rekommendera dar303 här på forumet och råkar du finnas i Uppsala finns jag där..

Håller till i Stockholm. Dar303; ett ställe eller en 99:a?

Ok, nu är jag med. Skall skicka honom en rad och se vad han säger. Tack!!!

1
Bevaka tråden