Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela Mobilt bredband mellan datorerna hemma?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Där vi nu bor finns det endast Telias mobila bredband om man skall koppla upp sig på nätet.

Går det att "dela" på en usb-dongel-uppkoppling via tex Airport eller på något annat klurigt vis? Täckningen är kass på markplan men hyfsad på övervåningen. Jag har en Powerbook g4 som jag har funderat på om den skulle vara till någon hjäp för att typ ställa upp där det är bra mottagning och sedan dela ut till övriga datorer i huset?

/Flathead

Det lär finnas en 3G-router.

Tjena, du kan ju alltid dela ut internetuppkopplingen med t.ex. en stationär dator. Jag har gjort det flera gånger med min imac till min mbp!
Systeminställningar -> delning -> internetdelning

ps. det finns 3g router att köpa, kostar runt 2000.. Kolla t.ex. telias hemsida eller prisjakt.se

Har precis packat upp en 3G-router: D-Link Dir-451. Kostar 1349 kr på webbhallen.
Ska precis installera den. Håll tummarna.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-02-20 11:03

Har själv en D-Link Dir-451 tillsammans med HUAWEI E220 modem och en riktantenn.
http://www.dustinhome.se/pd_5010126544.aspx
Fungerar ypperligt ute på landet. Har inga som helst problem med täckningen längre.

Går det att dela ut det mobila bredbandet utan router? Direkt från datorns inbyggda ethernet till till exempelvis xboxen?!

marcus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-23 16:47
Ursprungligen av marcusbabe:

Går det att dela ut det mobila bredbandet utan router? Direkt från datorns inbyggda ethernet till till exempelvis xboxen?!

marcus

Yepp, välj internetdelning under delningsmenyn.

1
Bevaka tråden