Hej, jag håller på att gå sönder av det här, men får absolut ingen ordning på det här.
Jag flyttade nyligen till en ny lägenhet där det finns inbyggda ethernet uttag i väggen.
Kopplar jag in datorn direkt med en ethernetkabel och kör med automatisk ip från DHCP så funkar det direkt, inga problem. Super! tänkte jag och kopplade in min Airport extreme för att kunna dela nätverket till mina tvspelskonsoler och trådlöst. Men här började det gå helt åt helvete.
En överblick över nätverket:
Alltså, ps3, xbox360 och dator är kopplade via de tre ethernetkontakterna jag har på min airport extreme.
Och här är det knäppa. Så som det ser ut på bilden så fungerar internetet för datorn (inte testat konsolerna än) . Men på Airport Utility så står det att jag inte har en fungerande internet connection, och om jag använder det trådlösa nätverket så funkar det inte.
Använder jag DHCP inställningar på Airport Extreme så får den en felaktig ipadress, använder jag manuellt kan jag få den att rapportera allt grönt, men då kan jag inte få nått internet "ur" den.
Jag fattar inte vad jag ska göra, känns som jag testat 100 olika kombinationer.
All hjälp uppskattas otroligt mycket, jag orkar inte ringa till en trött student som får försöka bläddra fram nått svar i en infopärm på tele2s kundsupport imorrn..