Blev uppringd i kväll från en säljare för Prestige (företaget bakom heter Wearus och håller till i Nederländerna men har domän från Schweiz http://www.wearus.ch/ )
Jag frågade henne varför de ringde, vi är ju med i Nix? (registret mot telefonförsäljare)
-Då har ni nog inte betalat förlängningen till dem?
Förlängning frågade jag? Nix är gratis.
-Nej, Nix är inte gratis, du måste betala till dem hävdade försäljaren.
Hursomhelst sa jag, jag är inte intresserad, hej hej.
Efter samtalet kollade jag lite på nätet, hade jag missat att Nix kostar pengar? Nix! Hade hon ljugit alltså? Japp! Kollade lite mer, hittade varningar för företaget och en del annat trist som gjorde mig ännu mer irriterad. Nästa gång ska jag nog ta och prata bort någon halvtimme bara för att djävlas. Eller, har ni några andra tips? Kan man koppla dem vidare till ett betalnummer eller något annat skoj?
Till sist, gratis kallingar? Knappast. Wearus / Prestige är en ren blåsning.