Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office v.X

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med worddokumentet. När man öppnar den och skall börja skriva så avslutar det plötsligt. Har uppdaterat den med servicepack från Microsoft, ändå hjälper det inte. Har ni andra upplevt samma problem? Hur skall man lösa det?

Oj vänta det där problemet hade jag innan jag uppdaterad. Hmmm hur var det nu... *tänker*
Jo! Kasta bort ~/Library/Preferences/Microsoft/Word Settings (10)

Detta problem försvann efter uppdateringen som kom. Så testa att installera om programmet om detta inte hjälper.

Kollade du Microsoft-länkarna från Martin i tråden jag tipsade om?

Nu har jag testat med att kasta bort enligt Mattias Hedman, så får vi se om det hjälper. Det var samma problem på min bärbara och på stationära dator. hoppas att detta löser problemet.

Hej Adrian! har kollat microsoftlänken. har varit där tidigare och gjort uppdateringen och sånt. inget hjälper, men ajg testar med att ta bort en fil enl Mattias.

Trasiga typsnitt!
Antingen i 9 eller X, båda påverkar.

Tror knappast att det är trasiga typsnitt. Jag har installerat ett helt nytt OP-system till 5 macdatorer. Alla visar samma tecken på att Offixe avslutar dokumentet några gånger sedan går det bra att börja skriva. Lite irriterade är det. har tagit bort en fil i preferences och skall testa ett tag och se om det fungerar bättre.

Om det är ~/Library/Preferences/Microsoft/Word Settings (10) så skapas den pånytt. Genom att ta bort denna fil återställer man Word till "default" inställningar. Det är ett mycket bra sätt om man vill återställa tex. menyerna. Detta kan naturligtvis också fixa en del problem om man haft en korrupt inställningsfil.
Tror dock fortfarande att det kan vara ett typsnitt. Har du OS 9 på samma maskin? Om ja, flytta ut typsnittsmappen på skrivbordet i OS 9. Starta om datorn och se om problemet kvarstår.

Har hämtat en ny uppdatering till Offixe vX. Det verkar fungera bra nu. Än har det inte avslutats oväntat.

Det här är ett skitproblem som ständigt återkommer. Det är inte så enkelt som att bara kasta en prefs fil och så är allt frid och fröjd. Det här händer lika ofta på ett helt reninstallerat jaguar som det händer efter några månaders användning. Att säga att Office X är stabilt är rent nys, det här är det största problemet vid Umeå Universitet för de som använder macar, i alla konfigurationer.

Det måste vara nåt allvarligt fel i Office X, jag har slutat använda det då jag (och mina kollegor) tappat viktiga ändringar i dokument med jämna mellanrum. Säga vad man vill om PC:n men XP och Office XP bär sig ALDRIG åt så här.

Värst är det när man skall öppna en Wordfil från tex. mail.app, tror nästan aldrig vi varit med om att Word inte crashar åtminstone en gång innan man kan börja redigera dokumentet, ett djäkla skitpaket, det är vad Office X är.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2002-11-02 18:46

Observera att alla dessa problem har dykt upp efter att 10.2 kom! Här i Lund har vi problem med våra mallar, ständigt återkommande krascher och just detta med att man måste öppna dokument 2ggr innan Word behagar stabilisera sig. Fontproblemet är också störigt. Välj en font och du får en annan, helt sjukt.
INGA av dessa problem verkar finnas om man kör 10.1.5 (har haft 2 system körande parallelt).
Undras vad som hänt?

Hos oss är det bara en dator (en iMac snow) som har problemen. Alla datorerna kör 10.2. Två av de andra datorerna är gamla PB Pismo med 192 Mb RAM. Funkar bra där, men inte på iMacen med 256. Typsnittsproblemet är verkligen helt vansinnigt. Det är olika avvikelser varje dag. Du får typsnittet 4 snitt ner i listan ena dagen, 10 ner nästa dag osv...

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bollman:
Observera att alla dessa problem har dykt upp efter att 10.2 kom!

Det vet jag inte om det är helt rätt det heller. Jag har hand om 16 st iBooks körandes 10.1.5 och senaste Office X, men en efter en får problem med att Word hänger sig så fort de försöker göra något i ett dokument.
Lösningen jag har hittat är att ta bort allt som heter något med microsoft word i användarens library/preferences, då har det funkat igen, och jag har inte haft problem med samma burk igen, så om det kan vara så att efter uppdatering av Office så tycker Word inte längre om sina pref-filer...

• Oregistrerad
  • 2002-12-06 14:41

Jag har, som tur är, ännu inte råkat ut för de problemen. Däremot så har en kompis lite strul. Men vi gjorde en ominstallation av systemet och sen rullar det på som bara den...

Fast inget slår Word 5.1 i stabilitet!

Har också haft en del problem med Word v.X.
Har de senaste dagarna flera gånger fått meddelandet att det är för många filer eller fönster öppna, att det inte finns tillräckligt med utrymme, vilket gör att Word inte kan spara mitt arbete.

Har en Pismo 500, 640Mb, minst 2,5Gb ledigt på HD (av 20Gb totalt). Macos 10.1.5

Har samtidigt haft Netscape, IE, Opera/Omniweb och Ordboken öppen. Detta borde väl Word, datorn, systemet klara?

• Oregistrerad
  • 2002-12-12 00:39

Jag har också haft liknande problem. Och för mig verkar det bara hända när jag öppnar word-filer från PC-användare.
Någon annan som dragit den slutsatsen?

• Medlem
  • 2002-12-12 07:33

Finns det någon anledning att installera SP1? Rent allmänt, jag har inte haft ovanstående problem. Eller några problem alls, men jag skriver sällan själv i Word...

1
Bevaka tråden