Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Animera foton i Final Cut Express?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som vet nåt enkelt sätt att animera foton i Final Cut Express?
Hade tänkt göra en liten film av mina foton där munnen "rör" sig på bilderna till musik...
Måste man sitta och animera det "för hand" så att säga med hjälp av Photoshop eller finns det nåt enkelt sätt att redigera bilderna direkt i programmet?
Hade bara tänkt att munnen skulle röra sig upp o ner ungefär...
Nån som vet?

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-07-15 22:05
Citat:

Skrevs ursprungligen av Doleman
Nån som vet nåt enkelt sätt att animera foton i Final Cut Express?
Hade tänkt göra en liten film av mina foton där munnen "rör" sig på bilderna till musik...
Måste man sitta och animera det "för hand" så att säga med hjälp av Photoshop eller finns det nåt enkelt sätt att redigera bilderna direkt i programmet?
Hade bara tänkt att munnen skulle röra sig upp o ner ungefär...
Nån som vet?

om du vill animera så lite så finns det ett litet freeware program morph där du kan definiera hur bilderna ska övergå i varandra på pixelnivå. passar rätt bra för munnen?:p programmet hittar du på de vanliga programsökmotorerna... sedan kan du ta det i FC Express och animera kortfilmer istället...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-15 22:48

Det kan gå i Final Cut Express, jag är inte helt säkert dock... FCP lär klara det, men jag kan tänka mig det blir lite klumpigt att jobba där ändå... Jag skulle helt klart välja After Effects för jobbet. Det beror lite på vad du vill göra. Ren animation fungerar mycket smidigare där (och blir snyggare!). Dock kan man göra vissa saker mycket snabbt och smidigt i FCE/FCP. Du kan ex. gör en mask i en del av en bild och ha en videosekvens bakom denna här ganska lätt, men det kanske inte är vad du är ute efter?

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-07-16 13:00

*Detta inlägget är anonymiserat*

Senast redigerat 2019-08-21 22:23
  • Oregistrerad
  • 2003-08-01 15:29

finns morph fortfarande (uppdaterad)

Fungerar det bra med macosx och dv-formatet?

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-08-01 16:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Cristian Bogdan
finns morph fortfarande (uppdaterad)

Fungerar det bra med macosx och dv-formatet?

japp.

från dev. sidan "MorphX is a simple free application for calculating images or movies where one image transforms into another. It runs on Mac OS X version 10.1 and later"

http://www.orcsoftware.com/~martin/Morph.html

1
Bevaka tråden