Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny disk till macbook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-20 14:03

Har köpt en ny disk till min nya macbook och det går inte att installera mac OS X på den.
Den nya är en WD på 500 GB och allt jag får fram på skärmen är en mapp med ett stort frågetecken på.

Har formaterat disken.

Peter

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-02-20 14:31

Sätt i startskivan, håll in C under uppstart, klicka på nästa..
Om det inte dyker upp någon disk vid sidan där man ska välja disk så tryck på verktyg>skivverktug>markera disken>fliken partitionera>välj en partition och sätt ett namn sen är det bara att köra.

Frågetecknet betyder att datorn inte hittar något fungerande system,

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-21 09:54

Hej. Har provat att hålla nere C men det händer ingenting och när jag sedan släpper tangenten får jag tillbaka mappen med frågetecknet. Har även provat att hålla nere alt tangenten och då får jag en symbol som säger install macosx men sedan händer inget och jag får tillbaka mappen med frågetecknet.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-02-21 10:49

Okej. Du är säker på att det är Skiva nr 1 du har i? Fungerar din dvd-läsare? Eller är det kanske skivan som är repig och dålig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-21 14:33

Har provat det mesta och till och varit förbi mac support men det fungerar inte. Antagligen är det väl något fel på den nya disken då den gamla fungerar när man sätter i den.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-02-26 05:21

Förlåt att jag sticker in lite såhär, men kan jag ha den här disken i min första generations MacBook? (Maj 2006)
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=358193

  • Medlem
  • 2009-02-26 21:04
Ursprungligen av Davey:

Förlåt att jag sticker in lite såhär, men kan jag ha den här disken i min första generations MacBook? (Maj 2006)
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=358193

Ja, det kan du. Alla diskar passar så länge de inte är mer än 9,5mm tjocka.

1
Bevaka tråden