Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilket program ska jag välja för mitt bildspel

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-23 20:12

Jag tänkte göra lite av en musikvideo fast med stillbilder. Jag vet att det finns en massa enkla program och att iMovie gör det också.

Men jag har inte provat iMovie 9 så nu försöker jag hitta vilket program som man kan göra lite mer avancerade bildeffekter med i takt med musiken. Zoom, strob effekter osv.

Funkar nya iMovie 9 bra till det eller måste man gå in på tunga saker som Final Cut Pro? Eller andra förslag. Jag vill bara at det ska vara lätt att leka med bilderna till musiken.

  • Medlem
  • 2009-02-23 21:20

Rolig zoom-variant:

http://royksopp.com/videos/eple

Jag har gjort en del sådana "musikvideos" till klädföretags-kick-off:er då deras mode-foton skall zooma, slajda och flasha till musik och inspirera säljarna. De har gjorts i iMovie 6 HD. iMovie 9 släpptes tyvärr när senaste filmen nästan var klar... annars hade jag valt den.

Senast redigerat 2009-02-23 21:32
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-23 21:45

Den va skit kul. Men jag letar lite tuffare för det ska vara till moore modeller som leker i en vattenpark bla. Lite som början på den här YouTube - Moore on tour i Ayia Napa Cypern som jag pillade ihop i Garageband och iMovie 6. Fast foto zoomen tex. är ju begränsad. Man kan ju inte zooma som man vill.

Ps. Videon har inte jag tagit Ds.

1
Bevaka tråden