Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra om ett 5h videoklipp till time-lapse - FCP sätter begränsningar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-24 08:24

Hej, hej, hallå!

Jag fick lite inspiration härom kvällen och filmade ett helt pokerparti som varade i fem och en halv timma och tänkte nu göra om hela rasket till en time-lapse-film som spänner över 2 minuter. Jag trodde att jag enkelt skulle kunna göra det genom att snabba upp tempot i FCP men det tillåter mig bara (bara och bara) att snabba upp det så mycket att klippet avverkas på 21 minuter.

Frågan är alltså hur jag ska kunna komma runt den här begränsningen. Går det att göra i FCP eller måste jag röra mig till något annat program för att lyckas med det här konststycket?

Jag gjorde häromsistens ett fyratimmars klipp till ca 1 min, högerklickade på klippet i timelinen, valde speed och skrev manuellt in att det skulle landa på en minut, var dryga 24 000% hastighetsökning vill jag minnas. Kör FCP 6.x.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-24 15:08

Naturligtvis. Det fungerade ju. Av någon anledning accepterade inte Final Cut att jag skrev in procentsiffrorna själv, då det klagade och gav mig ett övre värde som jag inte fick överstiga. Hur som helst. Nu funkar det. Tack för hjälen!

Lite annorlunda begränsning m¨å jag säga, det går, men bara om gör på ett visst sätt.
Kul du fick det att fungera iaf

Jag som inte har FCP, har ni några tips till mig i ett liknande projekt?

Ursprungligen av skogsmullen:

Jag som inte har FCP, har ni några tips till mig i ett liknande projekt?

Varför inte starta en tråd i "Hur gör jag en Time-lapse-video" ?
Så länge ditt inlägg ligger här synsdet ju bara för de som kollar på FCP-frågor.

1
Bevaka tråden