Jag tänkte starta den här tråden för att dela med mig av mina upplevelser med den "nya" vita macbooken. Jag hoppas övriga som beställt den också delar med sig av sina erfarenheter.
Innan ni reagerar på att jag beställde med 4GB ram och inte installerade det själv så är det för att jag fick rabatt så då kände jag att det går på ett ut mer eller mindre. Hårddisken kommer dock bytas på sikt.
Dom specs jag beställde är som följer:
* 2.0 GHz Intel Core 2 Duo
* 4GB 667MHz DDR2 SDRAM - 2x2GB
* 250GB Serial ATA Drive @ 5400 rpm
* Apple Mini-DVI to DVI adapter
* Apple remote
* Firewire cable 6 pin to 6 pin(1.8 m)
* Airport express
Jag köper denna som ett bärbart komplement till min 24" iMac. Jag var först inne på MBP men den får vänta till nästa revision. Det ska bli intressant att se hur den nya plastbooken står sig mot min iMac.
Den stora anledningen att jag valde den gamla är för att den har FireWire. Även om jag tycker att ALU Macbooken är grymt fin och tålig så ser jag inget fel med den gamla plastdesignen. Jag ser ändå köpet som ett mellansteg till en MBP. Då gynnar priset och som jag nämnde FireWire just mitt köp.
Då jag haft en PowerBook G4 tidigare och knappt använt vare sig iBook eller Macbook så ska det bli intressant att se hur den står sig. Jag återkommer med mer info och kanske en liten recension när jag väl fått den.