Jag har råkat ut för något, i mina ögon ganska märkligt, nämligen när jag gör omstart så går inte skärmen igång. Datorn "donglar" och verkar köra igång, men skärmen förblir svart. Det enda sättet jag kan få igång den är att tvångsavsluta burken, bryta strömmen, vänta en liten stund och starta upp på nytt. Då går det (oftast) igång, men emellanåt så hittar den inte firewire, där jag har mitt ljudkort och ett par hårddiskar.
Jag har testat med en annan skärm och har fortfarande samma problem, så felet bör sitta i burken. Men jag vet inte om det är ett hårdvaru- eller mjukvarufel. Men jag misstänker att felet uppstod efter jag installerat Parallels och XP. Jag har avinstallerat det, men felet är kvar.
På något sätt misstänker jag att den inte stängs av ordentligt... eller så här; den stängs av för snabbt, som om den inte kör igenom systemet innan den släcker ner.
Jag har testat att starta utan externa enheter, men utan resultat. Har även testat båda skärmportarna utan resultat...
Burken är den senaste MacPro:n 2.8GHz 2xQuad med 4 Gb internminne. Skärmen en 23" Cinema Display.
Jag har snackat med Macotekets support, men hon hade aldrig hört något liknande (ny på jobbet...)
Någon som känner igen problemet?