Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur nå knappsatsen under pågående samtal?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2009-02-28 10:07

Jag har en Iphone som jag köpte samma dag som den släpptes i Sverige.
För det mesta nöjd, men har ett problem som är grymt basic. När jag står i telefonkö hos någon operatör så ska man slå ex. 3:a för att komma vidare. Detta funkar inte på Iphone eftersom tangentsatsen blir mörk, antagligen något strömsparläge.
Finns någon som ha en lösning på detta?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-28 10:15

Ja, ta den ifrån örat en kort stund så tänds skärmen igen. Då kan du ta fram en knappsats.

Det är så det ska funka i alla fall. Hos mig är det inga problem.

Skärmen stängs av när du håller den vid örat för att du inte ska kunna trycka på någon knapp av misstag. Det ska räcka att bara ta bort den från örat någon sekund för att fixa det.

Det kan också vara så att den gått i vila, då får du låsa upp den genom att trycka på home-knappen och sedan låsa upp den.

• Medlem
  • Piteå
  • 2009-02-28 10:20

Tack för svaren. Jag känner mig lite dum som inte kommit på det. Hoppas att det fungerar även på min Iphone

Ursprungligen av andbel:

Tack för svaren. Jag känner mig lite dum som inte kommit på det. Hoppas att det fungerar även på min Iphone

Det är ingen fara. Alla är vi barn i början. Det är ju därför vi hänger här, för att kunna hjälpa andra!

• Medlem
  • Piteå
  • 2009-02-28 10:21

Nu vet jag. Känner mig lite dum som inte kommit på det, förutsatt att det funkar på´min Iphone

1
Bevaka tråden