Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Dum fråga, men jag har aldrig handlat med aktier i hela mitt liv och skulle tycka det var kul att ha en eller två Apple-aktier BaraFörAtt… Hur gör man?
Aktien har, som ni ser ur grafen stigit kraftigt (mera än nasdaq) sedan maj, och den stigande trenden ser ännu ut att hålla. Som MasseBasse skrev har kursen nog följt med den allmänna stämningen på börsen. Om konjunkturen förbättras under hösten så kommer Apple naturligtvis också att gynnas.
Ur ett tekniskt perspektiv är de närmsta dagarna avgörande för om en rekyl kommer eller inte. Motstånd finns vid 20.7, om detta bryts väntas en fortsatt uppgång, annars är det dags för en rekyl nedåt mot stödnivån vid 19 dollar.
Skrevs ursprungligen av Laseranders Dum fråga, men jag har aldrig handlat med aktier i hela mitt liv och skulle tycka det var kul att ha en eller två Apple-aktier BaraFörAtt… Hur gör man?
Nivåerna jag nämnde tog jag utgående från en snabb teknisk analys. Jag letade helt enkelt efter trendlinjer i de historiska noteringarna. Se bifogad fil (de gråa linjerna visar stöd- och motståndsnivåer).
(Grafen är hämtad från bigcharts.com)
Observera att detta inte är någon absolut sanning och att ni inte ska göra köp-/säljbeslut utgående från vad jag just skrev
Skrevs ursprungligen av Laseranders Dum fråga, men jag har aldrig handlat med aktier i hela mitt liv och skulle tycka det var kul att ha en eller två Apple-aktier BaraFörAtt… Hur gör man?
Bannern nedan brukar ligga på olika macsajter. Har dock inte testat att handla själv.
Skrevs ursprungligen av Petter M De tog $39 i avgift för att handla 1 Apple aktie (ca $20). :eek:
tror det blir billigare via aktieinvest då, som jag skrev om ovan.
Ja, men då får du ju inte den tjusiga pappersbiten att sätta upp på väggen.
Skrevs ursprungligen av Merovech Ja, men då får du ju inte den tjusiga pappersbiten att sätta upp på väggen.
Har du helt rätt i. Den är inramad dessutom
Oneshare är mest för dem som vill köpa 1 aktie som gåva eller samlargrej, och hänga upp på väggen i den fina ramen.
Normalt sätt får man ju inte ett aktiecertifikat längre vid köp av aktier.