Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Probem/Fel i quickpwn, händer ingenting.

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-02 17:44

Försöker jailbreaka min iPod Touch 1G 2.2.1 med den nya versionen av quickpwn, 2.2.5. När jag kommer till sista steget när man ska hålla in home-knappen så står det att den börjar på att jailbreaka men ingenting syns på ipoden och ingenting händer i quickpwn. Jag tänkte att jag ändå väntade ett tag och jag orkade inte vänta längre än en halvtimme, vilket borde vara för långt. Jag har provat avinstallera quickpwn (med AppDelete) och installerat igen men samma sak händer. Snälla! Jag har gjort jb's förut men gått tillbaks utan jailbreak men du tyckte jag det var dags igen! Tacka gud för den som skulle kunna ha någon idé.

PS. Jag har sökt runt i forumet efter en liknande tråd men ej hittat det minsta liknande. Lås gärna tråden om en tråd med bra svar hittas.

Jepp, samma hände mig så jag provade att byta till min gamla PowerBook (Tiger) och då funkade det...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-02 19:11
Ursprungligen av anders884:

Jepp, samma hände mig så jag provade att byta till min gamla PowerBook (Tiger) och då funkade det...

Synd att man inte har en till dator da :P!

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-04 23:11

Vilken guide kör du?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-05 14:30

Guide? Jag laddar hem quickpwn och jailbreakar bara. Inga mer krusiduller faktiskt.

Ursprungligen av marQz:

Guide? Jag laddar hem quickpwn och jailbreakar bara. Inga mer krusiduller faktiskt.

Du chansar lite hur man gör göra etc alltså, utan instruktioner?
Hm, skulle jag aldrig ge mig in på...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-06 00:15
Ursprungligen av theplague:

Du chansar lite hur man gör göra etc alltså, utan instruktioner?
Hm, skulle jag aldrig ge mig in på...

Men som jag skrev innan har jag jailbreakat forut. Massor med ganger, med massor av guider. Ville bara se om nagon visste vad som var felet i quickpwn.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-07 08:05

Är det kanske DUF mode som spökar?

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-05 20:40
Ursprungligen av marQz:

Använd en guide.

http://www.iclarified.com/

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-07 10:47

Installera om iTunes. Se till att ha .net framwork installerat och senaste versionen utav QuickPwn.

//Rob

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-07 13:00

Fast att installera .net framework på en mac blir nog ganska knepigt.

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-07 15:44
Ursprungligen av tenderp:

Fast att installera .net framework på en mac blir nog ganska knepigt.

Trodde det var en pc. Varför det inte fungerar kan jag inte svara på.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-07 21:27

Är det någon som gjort en jalbreak med quickpwn 2.2.5 med en iTouch 2.2.1 utan problem?

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-08 15:49
Ursprungligen av marQz:

Är det någon som gjort en jalbreak med quickpwn 2.2.5 med en iTouch 2.2.1 utan problem?

Om du vill ha hjälp så använd en guide och se var du får problem.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-08 19:05
Ursprungligen av zappee:

Om du vill ha hjälp så använd en guide och se var du får problem.

Jo, fast en guide brukar ju inte så ofta guide en för vad som är fel. jag följer en guide nu, som tar förgivet att allt går rätt och att ingenting ska gå fel. Kul!

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-09 16:49
Ursprungligen av marQz:

Jo, fast en guide brukar ju inte så ofta guide en för vad som är fel. jag följer en guide nu, som tar förgivet att allt går rätt och att ingenting ska gå fel. Kul!

Tar du om det där på svenska så kanske vi andra också fattar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-09 17:09
Ursprungligen av zappee:

Tar du om det där på svenska så kanske vi andra också fattar

Haha - Jo, alltså en guide hjälper en väl inte med felen? jag sitter med en guide nu och gör som det står, men det står ju ingenting om något fel som skulle kunna uppstå.

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-09 20:25
Ursprungligen av marQz:

Haha - Jo, alltså en guide hjälper en väl inte med felen? jag sitter med en guide nu och gör som det står, men det står ju ingenting om något fel som skulle kunna uppstå.

Neh, men det kan underlätta om folk ska hjälpa dig

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-11 06:41

Hade ett problem som påminde om ditt med min iPhone. Fastnade på "preparing to jailbreak" eller något i den stilen. Iphonen svart display och ingen mer hände.

Hittade då info om 10.5.6 och UFD mode som inte fungerar som det skall. Lösning för mig: Nergradera USB drivare till 10.5.5 - Jailbreka - uppgradera USB till 10.5.6.

Du hittar en guide här:
http://blog.iphone-dev.org/post/74278878/close-the-stable-door

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-11 08:35
Ursprungligen av tenderp:

Hade ett problem som påminde om ditt med min iPhone. Fastnade på "preparing to jailbreak" eller något i den stilen. Iphonen svart display och ingen mer hände.

Hittade då info om 10.5.6 och UFD mode som inte fungerar som det skall. Lösning för mig: Nergradera USB drivare till 10.5.5 - Jailbreka - uppgradera USB till 10.5.6.

Du hittar en guide här:
http://blog.iphone-dev.org/post/74278878/close-the-stable-door

Och det räcker med att koppla iPhone/iPod touch till en usb hub så fungerar dfu igen även med 10.5.6.

//Rob

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-11 09:10
Ursprungligen av Robo-X:

Och det räcker med att koppla iPhone/iPod touch till en usb hub så fungerar dfu igen även med 10.5.6.

//Rob

Otroligt! Det funkade faktiskt. Men hur kan det va så enkelt?

tenderp:
DFU mode heter det, du har stavat fel två gånger nu så jag tänkte det var dags att klargöra...

1
Bevaka tråden