Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har två Studioställ ifrån Jaspers, ett 170-4-150 och ett 170-4-120. Jag köpte även till ett par "Holders 40 cm". Jag tycker dom är kanon. Dom är inte så djupa och man kan ha tunga synthar som JP8, OB8 m.m.
Rekommenderar verkligen dessa.
När ämnet ändå diskuteras... är det någon som har ett sånt här? http://www.thomann.de/se/millenium_ks2010.htm ? (Millenium KS-2010 från Thomann).
Passar exempelvis Proel's påbyggnader på en sån tro? Är det stabilt?
Ska ju tåla 100 kg men jag vill ha något stabilt som inte svajar som en gungbräda när jag bankar på 24-kg's klumpen och tycker att stativ är en så sjukt tråkig utgift att jag vill lägga så lite pengar som bara möjligt på det, ekonomin är ju inte obegränsad.
Alternativt: Om någon har ett billigt till salu, skicka mig ett PM.
X-stativ kan ju ha en tendens att haverera... "Leden" i x-et kan - om man har otur - ge vika, och har man då 2-3 syntar på det så blir det ju i det närmaste katastrof. Friends don't let friends use x-stands...
X-stativ kan ju ha en tendens att haverera... "Leden" i x-et kan - om man har otur - ge vika, och har man då 2-3 syntar på det så blir det ju i det närmaste katastrof. Friends don't let friends use x-stands...
Särskilt den där typen med lås av gjuten aluminium är lite scary. I studion är det nog iofs inte så farligt men jag har fått mer än en synth på fötterna med sådana ställ på scen. Tyvärr. Det är pinsamt, plågsamt och kan bli hemskt dyrt. Ska du ha kryss så satsa på en modell med "pinnlås", de är säkrare.
Fördelen med det breda 170-4-150 stället är att man kan ha två syntar på samma hylla. Jag köpte två par extra holders. På så vis har jag MS20/Voyager på en hylla och Minimoog/Pro~One på den andra. Spar bra mycket plats.
Fördelen med det breda 170-4-150 stället är att man kan ha två syntar på samma hylla. Jag köpte två par extra holders. På så vis har jag MS20/Voyager på en hylla och Minimoog/Pro~One på den andra. Spar bra mycket plats.
Precis. Vi har Promars/Pro-1 och 2 x MS20 och ett gäng trummaskiner i vårt. Det är extra smidigt eftersom man kan montera CV-MIDI centralt och slippa massa lösa kablar. Patchkablar är också lätt att flytta runt mellan maskinerna. Det är en hit med breda ställ.