Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kraftsamling mot sj.se

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar om det är någon mer än jag som irriterar sig på att sj.se inte fungerar i iPhone. Det är mycket störande att man inte kan boka en sj-biljett på iPhone (mer än att ringa dem såklart).

Om ni också tycker så så föreslår jag en kraftsamling mot sj.se. Om alla som håller med mig går in på https://www.sj.se/support/contactquery.form?l=sv&l=sv och skriver en fråga om varför det inte fungerar så kanske hjulen börjar snurra.

Ni får gärna använda min text här nedanför men det bästa är såklart om ni skriver en egen text så att det inte ser för uppgjort ut. Skriv gärna i tråden här om ni har gjort det och posta såklart era eventuella svar så håller vi koll på processen.

Citat:

Kategori: Webb
Underkategori: Tekniska frågor
Hej!

Jag undrar varför sj.se har så uselt iPhone-stöd. Det är ingen omöjlighet att bygga en sida som fungerar i iPhone, webbläsaren följer standarder bättre än många datorers webbläsare. Det är en stor brist i ert system att ni inte stöder iPhone Safari.

Ni kan också fundera på möjligheten att utveckla ett iPhone-program för bokning av biljetter. Det finns många duktiga iPhone-utvecklare i Sverige som gärna skulle åta sig jobbet och framför allt är antalet potentiella kunder med iPhone mycket stor och stadigt växande. Det kom bara härom dagen en rapport om att två tredjedelar av all mobil internettrafik sker på iPhone. En SJ-app skulle generera många köp och framför allt mycket goodwill.

Jag tar gärna emot era reflektioner på detta.

Vänligen
Gabriel Fjellander
Och sen all personlig information såklart

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-03-03 21:26

De får hemskt gärna snegla på SF-appen. Det gäller även det vanliga webbaserade bokningssystemet. Tänk att kunna välja plats på tåget lika enkelt som i biosalongen!

//Jonas som åker X2000 varje dag.

Nu har jag använt formuläret och skrivit ett önskemål.

Eftersom jag är Commeomedlem bör det vara en smal sak att ordna biljetter med ett par klick. SJ har redan all information de behöver om mig.

/Magnus

Annan kul grej, beställde just biljetter.

Jag får alltid dubbla sms och mail med bekräftelser...

Och mailet avslutas med: Vid frågor kontakta ditt säljställe.

Jag köpte på nätet.

/M

  • Medlem
  • 2009-03-05 15:56

Jag skrev följande brev till webbansvarig den 9:e december 2008.

__________________________________________
Ämne: www.sj.se :: iPhone Safari 3.1 :: illa

"SJs webbplats fungerar bra i de moderna webbläsarna, som stöder webbstandarder satta av W3C (World Wide Web Consortium)."
"Om du använder en webbläsare som inte uppfyller W3C-standard kommer innehållet fortfarande att vara läsbart."

Er sidas status enligt W3C-standarden:
http://validator.w3.org/check?uri=http://www.sj.se

Kommer vi få se en fungerande sida snart?
--
[Dr Dip] - Priomedlem
Göteborg
____________________________________________________

Fick varken svar eller reaktion.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-03-05 21:58
Ursprungligen av DrDip:

Jag skrev följande brev till webbansvarig den 9:e december 2008.

__________________________________________
Ämne: www.sj.se :: iPhone Safari 3.1 :: illa

"SJs webbplats fungerar bra i de moderna webbläsarna, som stöder webbstandarder satta av W3C (World Wide Web Consortium)."
"Om du använder en webbläsare som inte uppfyller W3C-standard kommer innehållet fortfarande att vara läsbart."

Er sidas status enligt W3C-standarden:
http://validator.w3.org/check?uri=http://www.sj.se

Kommer vi få se en fungerande sida snart?
--
[Dr Dip] - Priomedlem
Göteborg
____________________________________________________

Fick varken svar eller reaktion.

En annan "rolig" sak är ju deras formulär som funkar skitdåligt på långsamma anslutningar, tex på sj:s egna tåg.

1
Bevaka tråden