Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Hyrfilm närmar sig!

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Enligt NyT så är det snart sveriges tur. Dock endast lågupplöst vad gäller hyrfilmer.
Köpfilmer blir högre upplösning... Dock inte riktig HD.

Apple öppnar svensk filmuthyrning - Ny Teknik

/martin

Ursprungligen av martinator:

Enligt NyT så är det snart sveriges tur. Dock endast lågupplöst vad gäller hyrfilmer.
Köpfilmer blir högre upplösning... Dock inte riktig HD.

Apple öppnar svensk filmuthyrning - Ny Teknik

/martin

Nja, litar inte på det. Tyskland m.fl. har haft hyrning INNAN iPaden släpptes, om jag inte missminner mig. Och för att en sida hos apple antyder det tar jag inte som en garanti då de flesta sidorna hos apple verkar vara översättningar och inte nyskrivna för varje land. Så bara för att det står om hur man hyr film genom en ipad på svenska så betyder inte det att vi kan göra det i sverige.

• Medlem
  • Linköping
  • 2010-06-01 15:32
Ursprungligen av poseidon84:

Nja, litar inte på det. Tyskland m.fl. har haft hyrning INNAN iPaden släpptes, om jag inte missminner mig. Och för att en sida hos apple antyder det tar jag inte som en garanti då de flesta sidorna hos apple verkar vara översättningar och inte nyskrivna för varje land. Så bara för att det står om hur man hyr film genom en ipad på svenska så betyder inte det att vi kan göra det i sverige.

Bifalles. Även i iTunes svenska översättning är ju allt klart för hyrfilm, med flikar, menyer och instruktioner sedan länge men det har ju inte betytt ett skit.

• Oregistrerad
  • 2010-06-03 00:29

länken fungerade inte - Även om den gjorde det så tror jag det är BH, tyvärr.

Hyrfilmer till Sverige enligt MacWorld

Hyr- och köpfilmer via iTunes på väg till Sverige - MacWorld
Vad tror ni? Skulle dessa "nya" bevis i iTunes 10 peka på något? Jag tror det inte, tyvärr

Ursprungligen av Mattias F:

Hyr- och köpfilmer via iTunes på väg till Sverige - MacWorld
Vad tror ni? Skulle dessa "nya" bevis i iTunes 10 peka på något? Jag tror det inte, tyvärr

Ett par av de nyheterna har vi redan diskuterat här, och även om det pekar mot att vi till slut kommer att få filmer så är jag skeptisk till att vi ligger med i nästa "grupp" länder som får det.

Det finns det en hel del olika aktörer på den svenska och framförallt nordiska marknaden som gör att det är svårt att få till avtal med Apple. En del av de mediaföretag som äger kanaler som Canal+, Viasat, TV4, TV6 och likande gör sitt yttersta för att sätta små, men ändå jobbiga käppar i hjulen för att tjänster som ATV ska slå. Först och främst handlar det om TV-serier. Kanalerna går runt på sina reklamintäkter och om folk plötsligt kan börja ladda hem senaste avsnittet av en serie direkt från USA, men som kommer först om två veckor i Svensk television så försvinner genast reklam-intäkter... På filmfronten däremot är det svårt att hålla jämna steg. De allra flesta filmer som visas i TV har majoriteten redan sett på bio/dvd/bluray eller laddat hem och sett.

Appropå snabba nyheter: MacWorld, släng er i väggen: Jag var visst före MacWorld med bildbeviset:

http://www.99.se/itunes/280281-filmkoep-uthyrning-pa-vaeg-till-itunes-sverige.html
:p;)

• Medlem
  • Umeå
  • 2010-09-07 17:19
Ursprungligen av The Real Viking:

Appropå snabba nyheter: MacWorld, släng er i väggen: Jag var visst före MacWorld med bildbeviset:

http://www.99.se/itunes/280281-filmkoep-uthyrning-pa-vaeg-till-itunes-sverige.html
:p;)

MacWorld hänger väl här på 99 för att snappa nyheter...

för här är ju Sveriges framsida!! Not
Alltommac där har ni färska nyheter!

Precis som jag sa. Nu är hyrfilmer här

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-28 18:37
Ursprungligen av Mattias F:

Precis som jag sa. Nu är hyrfilmer här

Två och ett halvt år senare

öhhh, va?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-28 20:16
Ursprungligen av PeeMaN:

öhhh, va?

Vad?

Ursprungligen av joakimo:

Vad?

Jag kan inte hyra filmer med Itunes eller vadå?

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-28 21:27
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag kan inte hyra filmer med Itunes eller vadå?

http://www.99.se/notiser/289930-nu-finns-filmer-i-itunes-store-i-sverige.html

Bevaka tråden