Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

t68i fryser med GPRS över Bluetoooth

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-09 21:47

Jag skaffade en T39:a för ett år sedan, och kort därefter en D-Link BT-adapter för att koppla den till min PBG4. Min lur hade en benägenhet ett gå omkull, reboota till "ge pin kod"-läge med va 30 minuters mellanrum då jag var uppkopplad via BT. Jag tänkte att jag kanske kan leva med det, men beslöt mig ändå för att föra telefonen på service när garantin började närma sig sitt slut. Telefonen visade sig vara såpass medtagen att jag fick en t68.a istället. Den visade snabbt samma tendenser, först gick den omkull med ca 30 min:s mellanrum, men efter några dgr eskalerade det hela så, att jag knappt hann få upp en sida innan luren kört fast. Och i OSX betyder det ofta omstart då min PB inte förstår att kontakten tappats. Idag fick jag sedan en 3:e lur, en ny T68:a , och samma fel igen. Min uppkoppling är DNA i Finland. Har ngn stött på ngt liknande? Kan det var SIM-kortet? 3 telefoner i rad kan väl knappast vara defekta? Det är tillräcklligt svårt att stå ut med alla gliringar över att ha en SE i Nokialand.....

• Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-09 22:08

Min T68i funkar utmärkt med PB 12"Al med den inbygga BT-enheten. Har Vodafone som operatör.
Detta löser dock inte ditt problem.
Hur ser dina inställningar ut?

Se till att Send PPP Echo Packets inte är ikryssat. Detta fick min att koppla ner efter exakt 30 sekunder varje gång.

Hälsningar
Richard

Citat:

Skrevs ursprungligen av aadler
Har ngn stött på ngt liknande? Kan det var SIM-kortet? 3 telefoner i rad kan väl knappast vara defekta? Det är tillräcklligt svårt att stå ut med alla gliringar över att ha en SE i Nokialand.....

• Oregistrerad
  • 2003-07-11 14:39

Fick mitt sim-kort utbytt igår, o nu verkar allt att fungera, uppkopplad 1:15 tills vidare, längre än på evigheter.....

1
Bevaka tråden