Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ till MS Exchange

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

OpenGroupware är ett Open Source projekt som syftar till att skapa det första verkliga alternativet till Microsoft Exchange server.

Det är kompatibelt med iCal, Outlook, Evolution, KOrganizer m.m. (Länkarna går till screenshots).

Går utmärkt att installera på OS X eller valfri Unix/Linux variant. Hämtas här. Enkelt att administrera och innehåller alla funktioner man kan önska sig.

Ciryon

• Medlem
  • International user
  • 2003-07-10 19:03

Ser intressant ut för att dela icals nu när jag skall avsluta mitt .mac-konto. Är det tillräckligt enkelt att installera och sätta upp liten installation för en *nix-nybörjare?

Ser inget om adressbok, ingår central adressbok i opengroupware på ngt sätt?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-10 19:26

Bra. Synd bara att Nisse Nätverksadministratör inte kan använda något annat än MS Exchange eller andra produkter som det inte står "Microsoft" på.

• Medlem
  • Umeå
  • 2003-07-10 19:39

Förslag önskas:

Skall jag installera på en OSX 10.2.6 Server eller på en RedHat 9.0?

Pro and cons?

Richard

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Bra. Synd bara att Nisse Nätverksadministratör inte kan använda något annat än MS Exchange eller andra produkter som det inte står "Microsoft" på.

Nisse kan inte använda Exchange server heller.
Vill minnas att det var ett litet helsike att få skiten att fungera (brasklapp: Det är ett bra tag sedan jag administrerade windoze-servrar, det *kan* ju ha blivit bättre...)

Själv kommer jag att installera detta. Behöver en groupware... och detta verkar *bra* när man läser dokumentationen...

Det blir Linux för mig (Allt som inte är affärskritiskt skall vara billigt, typ. Gamla PC-burkar slänger folk efter mig... ).

Citat:

Skrevs ursprungligen av abaqus
Förslag önskas:

Skall jag installera på en OSX 10.2.6 Server eller på en RedHat 9.0?

Pro and cons?

Richard

Om du har både och rekommenderar jag RedHat'en eftersom det finns färdiga RPM-paket. Men om du vill bygga ihop själv (vilket inte är särskilt svårt) så spelar det ingen som helst roll.

Ciryon

• Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-05 11:00
Ursprungligen av Ciryon:

Om du har både och rekommenderar jag RedHat'en eftersom det finns färdiga RPM-paket. Men om du vill bygga ihop själv (vilket inte är särskilt svårt) så spelar det ingen som helst roll.

Ciryon

Det är i sådana här lägen jag skulle önska att någon som är "varm i kläderna" gör en kompilering av ett sådant projekt för OS X och sedan lägger ut det som en installerbar fil.

Håller på att ladda ner nu, nån som testat än?

Fan fastnat i kompileringen, grrrr!

Ingen annan som provat?

• Oregistrerad
  • 2004-03-22 12:06
Ursprungligen av Ciryon:

Ciryon

Har du installerat det på en OS X?

Kan nån hjälpa mig förstå Opengroupware?
Ur en Macanvändares synpunkt räcker det att sätta upp WebDav med Apache för samma funktioner? Är detta för att man skall kunna använda blandade miljöer?

Hmmm intressant må jag säga!
Måste läsa på om detta för att se om någon kund kan använda sig av det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-22 12:17

Vi får väl uppvakta Apple så att de skickar med OpenGroupWare i OSX server!

1
Bevaka tråden