Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta data från en MBP (med paj grafik) till en annan Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Pluggar sista året på KTH, har två tunga deadlines nästa vecka, sitter och kodar för fullt när skärmen blir svart. Jag har identiferat prolemet som grafikkretskrasch (allt för vanligt på MBP med 8600GT). Datorn verkar fungera som den skall i övrigt.

Skall försöka låna till mig en annan MBP av en polare, men jag undrar nu; Hur går jag tillväga för att komma åt hårdisken i min MBP.

Kan jag koppla ihop dem med firewire och starta min maskin som en extern disk. (hur?)

Eller måste jag öppna upp datorn och plocka ut disken och stoppa in den i mitt USB-kabinett för att komma åt den?

Jag har mycket data på disken och ganska bråttom att komma åt den så jag hinner inte vänta på reperation.

/Mårten

Håll nere "t" när du startar den trasiga datorn, koppla den en firewire mellan den och en annan så skall disken dyka upp på den andra datorn.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-13 15:38

Bara att koppla ihop med FireWire och sedan hållla T nere under uppstart tills att FireWire ikonen dyker upp. Kallas Target mode.

Nästan för enkelt (jag var inställd på att man var tvungen att manövrera i OSx för att starta firewireläget), tack så mycket för era snabba svar, får se imorn om det funkar eller om det är mer en grafiken som är paj.

//Mårten

1
Bevaka tråden