Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min fru ska switcha, men till vad?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det blir en macbook men jag fattar inte skillnaden mellan de två (unibody). Tre tusen i prisskillnad för lite småsaker, liite snabbare processor, liite större HD. Eller missar jag något? Tänkte handla idag så snabba tips är väldigt välkomna.

Ps. Hon switchar för att hon tröttnat på sina ständiga problem, plus att hon blir irriterad när jag sitter bredvid i soffan, fäller upp locket och börjar surfa. För henne tar det en bra stund innan hon är igång, tillräckligt lång stund för att skapa ohälsosam irritation.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-14 10:17

MacBook 2.0GHz med 250 GB hårddisk = 12.805,00 kr inkl. Du betalar 2190 kr om du vill ha snabbare processor och bakgrundsbelyst tangentbord. Mvh Joel;)

Hmm, bakgrundsbelyst tgb, just det ja. Det ÄR faktiskt ganska ok, jag kommer ihåg att jag saknade det på min ibook Men, två tusen extra (om man nu inte tror att processorhastigheten spelar någon större roll) för bara det... Kan ju lägga några hundra på en flashig ficklampa till henne istället

Ursprungligen av akerstrom:

Hmm, bakgrundsbelyst tgb, just det ja. Det ÄR faktiskt ganska ok, jag kommer ihåg att jag saknade det på min ibook Men, två tusen extra (om man nu inte tror att processorhastigheten spelar någon större roll) för bara det... Kan ju lägga några hundra på en flashig ficklampa till henne istället

Eller 39:- för en USB-ledad-arm-lysdiod som lyser ner på tangentbordet. ...

Nu är jag inte hundra, men jag tror att ingen av MacBookarna har FireWire, men det kanske inte är viktigt alls i ekvationen?

Jupp, lysdiod kunde vara något. Jag har något liknande inbyggt i min Lenovo och i jämförelse med hur Apple gör det är den lite.. pinsam!

Firewire, just det, nej, hon har inget sånt, vet knappt vad usb är

Köp en liten en, ofta är gummorna mera inne på tt det skall vara bärbart än fläskiga skärmar.
Min fru hade en vit 13" förut. Den var så omtyckt att den fick ett namn.

- och du, när det kommer till väska; låt henne välja och du betala....
Det är SÅ jobbigt att returnera saker på nätet .... (jag VET)

Haha, väskan ja, den lär jag inte blanda mig i, det kan bara bli fel. Bra tips!

Det blir en 13" macbook MED belysning (och det andra som kommer med). Slut i butiken där jag var så det blir på macoteket på måndag istället. Kul att få handla lite, även om det inte är till mig själv.

Ursprungligen av akerstrom:

Haha, väskan ja, den lär jag inte blanda mig i, det kan bara bli fel. Bra tips!

Det blir en 13" macbook MED belysning (och det andra som kommer med). Slut i butiken där jag var så det blir på macoteket på måndag istället. Kul att få handla lite, även om det inte är till mig själv.

Extern mus?

Min fru är lyrisk över Targus lilla mus som har laser undertill och en laser (IR?) upptill, mna slipper rullhjul som bara blir fullt med kaksmulor.... Finns i både RF och BT-variant.
RF (med plugg i USB-port) ligger på 500:-
Enda rörliga delarna i musen är switcharna....

1
Bevaka tråden