Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nord modular G2 patches - feedback och samarbete

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

(jag är medveten om att det finns trådar med liknande innehåll, så ta bort denna om den inte tillför något nytt eller om det inte finns intresse. t ex är den inspirerad av kroffes demo-patch-bytar-tråd)

min tanke är att vi i denna tråd kan posta patcher som andra sen tittar på och förbättrar. jag tror att alla har sina egna små tricks, och att alla har kommit olika långt i sin utveckling att bygga patcher. jag själv t ex skulle bli väldigt glad av att titta hur andra tänker och bygger.

mitt förslag är att man postar en eller några patcher som man vill att andra ska ta del av och vidareutveckla. man skriver tydligt i rubriken vilken maskin det gäller och vad man vill. jag börjar med ett exempel.

G2 - 3 patcher för feedback och vidareutveckling

jag har byggt tre enkla syntar som jag vill att ni tar del av och jobbar vidare på eller kommer med tips om hur jag bättre utnyttjar min G2a...

• Medlem
  • 2009-03-15 18:39

Ändrade titeln till att ha med G2 i namnet, mindre förvirring då.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-12 21:01

Dagens patch.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-12 22:06

Tankade ner en av dina NordBeck och lade till lite störda moduler. Nu låter det lite mer levande...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-12 22:10

Här kommer en annan fin liten patch som jag byggde med Korg Mono/Poly som inspirationskälla.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-12 22:17

...och här kommer det fan en till som är grym! Gött med obegränsat antal sequencers...

gött bob, ska kolla in dom senare

Kära Synt-vänner!

Nu blir jag lite sne, här sitter jag med jordens GAS på en G2 och så dammar ni upp en sådan här tråd!!

Det gör inte min GAS mindre direkt.

Nu får ni minsan ta och ge mot-GAS genast för att lindra mitt tunga sinne...:cool:

1
Bevaka tråden