Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brus med mikrofon på iPhone, men inte med påsatt högtalare!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 16:32

Sitter med en iPhone 8Gb. Pratar jag med någon så hörs bara brus och dist i andra änden. Men, sätter jag på högtalare hörs jag hur bra som helst. Har provat blåsa in i mikrofonen, sökt på forumet och provat ett antal försök men får det ej att fungera. Skulle ju vara skönt att få det fixat, hoppas någon kan komma med bra hjälp. Tack.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-04-08 14:56

Har precis fått samma problem på min 4 dagar gamla 8gig iPhone 3G.
Men har tyvärr ingen lösning.... funkade bra i de första dagarna men idag hör ingen mig eller bara väldigt brusigt - men med högtalaren påsatt funkar det.

Hur har du gjort? Har du kommit på någon lösning?

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-09 18:59

Hur är det med Skype och hur är det med rena recorderprogram?

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-04-09 23:22
Ursprungligen av jonasolof:

Hur är det med Skype och hur är det med rena recorderprogram?

Vet inte... men prata med telia idag och de skicade den på rep, så löser sig väl förhoppningsvis.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 23:24

OJ, har inte hört av mig på ett tag men jag har lösningen! Jag lämnade in den på Telia och fick svaret att det var ett hårdvarufel som tydligen var väldigt sällsynt. Butiken som jag åkte till påpekade att jag var den andra kunden som hade ett sådant fel. Lyckades få Telia att ge mig en ny iPhone, hoppas ni kan få det också. Verkar skumt med ett sådant hårdvarufel i alla fall.

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-04-10 00:43
Ursprungligen av marQz:

OJ, har inte hört av mig på ett tag men jag har lösningen! Jag lämnade in den på Telia och fick svaret att det var ett hårdvarufel som tydligen var väldigt sällsynt. Butiken som jag åkte till påpekade att jag var den andra kunden som hade ett sådant fel. Lyckades få Telia att ge mig en ny iPhone, hoppas ni kan få det också. Verkar skumt med ett sådant hårdvarufel i alla fall.

Fick du en ny direkt?
Jag var tvungen att skicka min på service, de i butiken sa att DOA inte gällde iPhone.
Hoppas dock på en ny från verkstaden då det verkar vara svårt att laga.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-10 19:54
Ursprungligen av MrCoffee:

Fick du en ny direkt?
Jag var tvungen att skicka min på service, de i butiken sa att DOA inte gällde iPhone.
Hoppas dock på en ny från verkstaden då det verkar vara svårt att laga.

Nej, den åkte in på service först då dom förklara att det inte gick att laga. Jag tror väl att det är ett plus om man har garantin kvar.

1
Bevaka tråden