Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Creative MuVo + iTunes = =D

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 06:37

Jag vet inte om det är gamla nyheter men jag råkade ha iTunes öppet när jag tryckte3 in min MuVo i usb porten och så ploppade den upp bland spellistorna.

Skönt, nu behöver man inte VPC för att radera spelaren grundligt.

Undrar om det funkar med andra spelare som inte funkat förut?

/Jonny

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-11 07:03

Talar du om lilla pytte-MuVo som kostar run 1000:- på Teknikmagasinet? För i så fall är det väldigt intressant!

• Oregistrerad
  • 2003-07-11 17:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av arru
Talar du om lilla pytte-MuVo som kostar run 1000:- på Teknikmagasinet? För i så fall är det väldigt intressant!

Precis exakt den var det japp... Enligt iTunes heter den Nomad MuVo men det är kanske det amerikanska namnet...

/Jonny

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-11 17:17

Då kanske man skulle ta och köpa sig en sådan...just strulet med formateringen på mac var den största anledningen att inte göra det som jag såg...

• Oregistrerad
  • 2003-07-11 17:56
Citat:

Då kanske man skulle ta och köpa sig en sådan...just strulet med formateringen på mac var den största anledningen att inte göra det som jag såg...

Om jag hade tänkt att köpa en mp3-spelare nu så skulle jag nog titta runt lite. jens of sweden har en väldigt attraktiv spelare. Lite mer än de futtiga 60,4 mb man fick med min gamla MuVu.
Vilken ripoff btw. skriver 64mb och sen får man 60,4mb... visst det är samma sak skrivet på två olika sätt men ändå...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-11 22:15

Du har nog rätt...

den här verkar bättre! Uppenbarligen med USB mass storage och tar vanliga batterier vilket JOS inte gör...
Tillverkarens hemsida skvallrar om att detta i princip är en MuVo-klon. De är dock noggranna med att påpeka att den är Mac-kompatibel.

Jag vill ju ha en ganska billig modell tills jag skaffar en iPod nån gång i framtiden

Några kommentarer?

• Oregistrerad
  • 2003-07-11 22:57

Den var ju typ MuVu Deluxe!
Mycket snyggare också... ska nog sälja av min gamla spelare och köpa den.

4 timmar musik (visserligen i wma men ändå.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonny Larsen
Jag vet inte om det är gamla nyheter men jag råkade ha iTunes öppet när jag tryckte3 in min MuVo i usb porten och så ploppade den upp bland spellistorna.

Jag har för mig att jag läst det på macnytt.com för ett tag sedan.
Dock är det intressant att det läggs till stöd i itunes för nya spelare efter hand. Det verkar inte framgå riktigt vilka spelare det tillkommer stöd för när det släpps nya versioner.

Förstår inte varför någon nöjer sig med mindre än en iPod hehehe...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson

Inte så konstigt med tanke på hur stor och tung en iPod är jämfört med dessa små mp3-spelare.
Vill man ha en riktigt portabel spelare så nöjer man sig såklart med en mindre än en iPod

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-14 12:02

Precis...iPod verkar ju vara the bee's knees men stryktåligheten är det väl si och så med...

Citat:

Precis...iPod verkar ju vara the bee's knees men stryktåligheten är det väl si och så med...

Min 20 gig gen 2, har varit med om rejäla vurpor både i bigjump och halfpipe. Den har även åkt i backen ett antal ggr men jag har inte märkt att den tagit någon stryk. Har haft den sedan de kom och har inget annat än lovord.

T-son

Citat:

Den är betydligt mer stryktålig än man skulle kunna tro. Hårddiskar är såklart rätt känsliga för stötar, men iPoden spelar inte upp direkt från hårddisken. I stället har den en 32 MB stor cache som den kör från, och det gör att hårddisken kan tillbringa mesta tiden i viloläge.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-11-17 20:51

Låter ju bra det där!
Är det någon som har haft sönder sin iPod genom fysisk åverkan och då särskilt skakningar?

• Oregistrerad
  • 2003-11-17 21:46
Citat:

Skrevs ursprungligen av Petter M
...hur stor och tung en iPod är ....

Låter som om du behöver dagliga träningspass istället!

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-17 21:51
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson

It's all about the money.

• Medlem
  • Svedala
  • 2003-11-17 21:53
Citat:

Du har nog rätt...

den här verkar bättre! Uppenbarligen med USB mass storage och tar vanliga batterier vilket JOS inte gör...
Tillverkarens hemsida skvallrar om att detta i princip är en MuVo-klon. De är dock noggranna med att påpeka att den är Mac-kompatibel.

Jag vill ju ha en ganska billig modell tills jag skaffar en iPod nån gång i framtiden

Några kommentarer?

Sweclockers har recenserat den spelaren, finns att läsa här.
Den fick inget vidare betyg.

1
Bevaka tråden