Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halebop börjar sälja iPhone

Tråden skapades och har fått 61 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-22 13:54
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Du menar alltså att en mactaliban inte skulle ha den senaste macbooken?

Både och.

Jepp. Det blev två st 8 gb. En till mig och en till frugan. ÄNTLIGEN!!! :cool::cool::cool::D

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-03-23 21:08

Nu är spänningen olidlig, från och med imorgon kan den dimpa ner när som! Har någon fått leveransbekräftelse eller något liknande?

Allt jag fått är en orderbekräftelse hittils.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-23 22:02
Ursprungligen av Csoft:

Nu är spänningen olidlig, från och med imorgon kan den dimpa ner när som! Har någon fått leveransbekräftelse eller något liknande?

Allt jag fått är en orderbekräftelse hittils.

Kanske blir en dag till pga av min portering, men jag hoppas inte det.

Nej, jag har inte fått någon bekräftelse men jag kontaktade kundtjänst i helgen (förresten så når man bara kundtjänst genom deras webformulär, det finns inget telnr!). De svarade 3-5 arbetsdagar. Så jag tror mer att det dyker upp på måndag, också med tanke på portering från annan operatör.

På måndag kl 04 sker min portering så jag hoppas det inte dröjer mer än så...

Gah, beställde så fort de fick ordning på butiken men igår hörde halebop av sig och det visade sig att jag inte var registrerad hos min nuvarande operatör och min beställning annulerats därför. Så nu har jag registrerat mig hos min operatör, vilket beräknas ta en vecka, och sen får jag beställa om, vilket då alltså kan ta uppåt två veckor till för porteringen!? Och så alla dessa rykten om ny lur i samband med 3.0... Frustration!

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-03-24 12:17

FIck precis veta att en som hade TELIA och beställde samtidigt som mig fick sin lur idag. Och jag som hade Halebop sedan innan har inte ens fått leveransbekräftelse ännu, eller fått mitt kontantkort flyttat till Abbonemang.

EDIT:
Såg precis att jag fått leveransbekräftelse under dagen hoppas på morgondagen!

Senast redigerat 2009-03-24 21:18
  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-24 15:01

Fick precis leveransbekräftelse. Beställde i fredags.

Jag fick den också precis nu!

Jag fick avin precis...

Ursprungligen av elsevero:

Jag fick avin precis...

Grattis!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-25 15:19

Kom hem med min för en dryg timme sen. Sitter nu och kör en restore från min 2G. Bara att vänta till på måndag tills jag kan börja använda den fullt ut och porteringen från Tele2 är slutförd.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-03-25 21:29

Jag fick min skönhet idag Underbar lur! Enkel! Perfekt!

Och jag fick ingenting! Långnäsa... Fick avin, går till Posten eller rättare sagt "utlämningstället" och de har inte fått paketet. De kollar på nätet och det enda som står där är "24 mars, 18:30 Alvesta, Försändelse inlämnat". Ja, det har stått så sen igår kväll kl 23. Och det står fortfarande så nu. Jag hoppas bara att de inte har "tappat" paketet någonstans.

När jag fick avin så tänkte jag att Posten hade bara inte uppdaterat statuset men var helt säker på att paketet hade kommit fram. Besvikelse... men men solen sken och det var skönt, jag tänker inte låta nån telefon förstöra min dag (eller vecka?!).

Nu börjar det hända saker... enligt postens hemsida är den nu på väg till utlämnigstället.

Du har kollinumret så då är det bara att åka dit i em och hämta din lur. Jag väntar aldrig på att avin ska komma, när man kan hämta ut den dagen innan

• Medlem
  • Malmö
  • 2009-03-26 12:03

Tyvärr kan man inte hämta med kollinummret i detta fallet. Jag försökte men avin är som ett kontrakt för abbonemanget och måste skrivas på

Kontraktspapper borde de kunna skicka separat ju. Nu är han kanske på väg till utlämningsstället pga mitt inlägg det var ju inte meningen..sorry isf

Nu har jag fått min iPhone

Ja, avin fick jag igår onsdagen med posten, och den fungerar som sagt som kontrakt man skriver på. Men problemet var att paketet inte hade kommit trots att jag hade fått avin. Logistikföretaget som Halebop anlitar, de skickar brev samtidigt som de skickar paketet, så det är inte postens avi.

Kan man aktivera iPhone utan SIM kortet? Kortet aktiveras ju på måndag... Vad kan jag göra med den?

Edit: Ja, det gick bra att aktivera, det är kanske bara ringa och surfa på 3G nätet som jag inte kan göra...

Syncar för fullt nu...

Senast redigerat 2009-03-26 17:36

Fick precis hem min nya telefon också, uppgraderingen från den jailbreakade amerianska luren känns välbehövt.

På papperet jag fick från halebop tillsammans med paketet står det att man bara ska behöva sätta i sitt gamla simkort och köra. Jag har deras kontantkort nu, ska man inte behöva uppgradera till "Halebop vänner med mobilsurf fastpris" på något sätt? För nu kan jag varken surfa eller använda telefonen till att skicka sms/ringa. Det är kanske så att jag inte har ett 3G-simkort, men det är jag rätt säker på att jag har.

Hjälp uppskattas!

• Medlem
  • Jönköping
  • 2009-04-21 19:07
Ursprungligen av Hugo91:

Fick precis hem min nya telefon också, uppgraderingen från den jailbreakade amerianska luren känns välbehövt.

På papperet jag fick från halebop tillsammans med paketet står det att man bara ska behöva sätta i sitt gamla simkort och köra. Jag har deras kontantkort nu, ska man inte behöva uppgradera till "Halebop vänner med mobilsurf fastpris" på något sätt? För nu kan jag varken surfa eller använda telefonen till att skicka sms/ringa. Det är kanske så att jag inte har ett 3G-simkort, men det är jag rätt säker på att jag har.

Hjälp uppskattas!

Jag hade också kontantkort när jag fick min och det var bara att sätta i och ändra APN.

Att du inte kan ringa / SMSa låter konstigt, vad säger Halebop supporten om det?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-03 18:04

Min iPhone ifrån Halebop ligger och väntar på posten, tråkigt nog fick man inte avin idag:(

Den behövs ju inte?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-03 18:12

Jo som många andra sagt behöver man avin som kommer med posten för att hämta ut paketet, det roliga var att jag var nere på utlämmningsstället och skulle hämta ut paketet. Hon frågar efter mitt körkort och scannar det, sedan scannar hon paketet. Det verkar krångla för henne så hon frågar hur jag fick fram kollinummret. Jag svarade att jag skrev av det ifrån leveransbekräftelsen. Hon sa sedan att jag måste vänta på avin som kommer med posten för att få hämta ut paketet:S

Ursprungligen av Trino:

Jo som många andra sagt behöver man avin som kommer med posten för att hämta ut paketet, det roliga var att jag var nere på utlämmningsstället och skulle hämta ut paketet. Hon frågar efter mitt körkort och scannar det, sedan scannar hon paketet. Det verkar krångla för henne så hon frågar hur jag fick fram kollinummret. Jag svarade att jag skrev av det ifrån leveransbekräftelsen. Hon sa sedan att jag måste vänta på avin som kommer med posten för att få hämta ut paketet:S

Jaha, är det någon speciell typ av leverans då? Annars behöver man ju aldrig det...

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-03 18:21
Ursprungligen av Capeman:

Jaha, är det någon speciell typ av leverans då? Annars behöver man ju aldrig det...

Jag vet faktiskt inte, tydligen så behövde hon en speciell avi som jag får med posten. Hon kunde nämligen inte skriva ut en sådan jag väntar på:S Men får hoppas att den kommer med posten imorgon.

Vem köper en iPhone i nuläget när 99% säkerhet kommer helt nya i Juli, eller har Halebop ngt otrolig bra erbjudande man inte kan motstå ? annars förstår jag inte alls

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-03 18:18
Ursprungligen av @ndreas:

Vem köper en iPhone i nuläget när 99% säkerhet kommer helt nya i Juli, eller har Halebop ngt otrolig bra erbjudande man inte kan motstå ? annars förstår jag inte alls

" iPhone 3G 8GB svart
Gratis SMS och fri mobilsurf ingår! Just nu bjuder vi på 6 fria månadsavgifter, värde 354 kr!** "

Jag valde:
24 månader - 59 kr/mån
Välj vilken förhöjd månadsavgift du vill ha?: Jag valde 100 kr

Eftersom de bjuder på de första sex månaderna så blir det 100 kr i månaden för iPhonen de första sex månaderna.

Ursprungligen av Trino:

" iPhone 3G 8GB svart
Gratis SMS och fri mobilsurf ingår! Just nu bjuder vi på 6 fria månadsavgifter, värde 354 kr!** "

Jag valde:
24 månader - 59 kr/mån
Välj vilken förhöjd månadsavgift du vill ha?: Jag valde 100 kr

Eftersom de bjuder på de första sex månaderna så blir det 100 kr i månaden för iPhonen de första sex månaderna.

Då förstår jag

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-03 18:20

Eftersom 100 kr inte är speciellt mycket slog jag till:) visserligen kommer det kanske en ny iPhone snart. Men spela roll:)

Bevaka tråden