Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radbrytning i textruta i Acrobat Pro

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag lägger ett "text field" i Adobe Acrobat Pro CS4 och vill att text ska börja skrivas längst upp inte i mitten av textrutan samt att radbrytning ska fungera.
Hur gör jag då?

• Medlem
  • 2009-03-18 17:52

Du tar fram egenskaperna för textfältet och tittar i fliken Alternativ. Där klickar du i "Flera rader"

Tackar.
Ibland är man lite blind.

Ännu en fråga...
(ingen mening att skapa ny tråd)

Jag har skapat ett dokument med ifylningsbara fält. Personer kan nu ladda ner filen och fylla i sen skriva ut den.

Men om jag vill att de ska kunna spara filen ifyld som en PDF där de ifyllningsbara fälten ersätts med den text de skrivit in och sen blir en vanlig PDF de kan ha på sin dator.

Går det att göra?

Ja, gå in under "Avancerat" och välj "aktivera användningsbehörighet för adobe reader". Åtminstone hittar man det där i Acrobat 8.

Jo hittade det svaret i en annan tråd också, men får det inte att fungera. Kanske görs det annorlunda i Acrobat 9 pro?
Jag har engelsk version men har givetvis provat mig fram.

Hej

Jodå, det fungerar bra i 9:an oxå. Du måste emellertid ge varje fält ett eget unikt namn, annars får du samma text i alla fält.

Gör alltså underlaget i InDesign/Word/QXpress eller vad du nu har. Spara som pdf, öppna i Acrobat och lägg in skrivfält, kryssrutor och vad det kan vara, alla med ett unikt namn.

När allt är färdigt går du in och aktiverar rättigheter i Reader.

Lycka till!:)

Jätte tack.
Nu fungerar allt som det ska.

1
Bevaka tråden