Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa SATA II diskar, vilka är bäst nu

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-18 20:14

vilken SATA II disk är bäst nu?
Jag skall köpa nya SATA diskar till min mac pro, har letat på nätet efter vilka som kan tänkas vara bäst JUST NU. blir alldeles snurrig.
Jag skall köpa 3 st och hade tänkt mig 1TB diskar.
Jag jobbar med video, det kan jag och programen kring detta men jag kan inte påstå att jag är något vidare på datorer.
Jag söker 1. säkerhet 2. snabbhet 3. tystnad
för rimliga pengar

hälsar
kiakia

Senast redigerat 2009-03-18 22:23
Ursprungligen av kiakia:

Jag skall köpa nya SATA diskar till min G5 mac pro

Inte för att det spelar så stor roll i det här sammanhanget, men det finns inget som heter G5 mac pro.

Antingen är det en Power Mac G5, eller så är det en Mac Pro.

I allmänhet är alla hårddiskar i sig osäkra. Ifall du köper 3st så bör du köra någon slags RAID, du förlorar utrymme men vinner säkerhet. Ifall en hårddisk pajar i RAID1 eller 5-systemet så är det bara att byta ut den trasiga hårddisken. http://en.wikipedia.org/wiki/RAID#Standard_levels

Jag kör med Samsungs hårddiskar just nu, T166 400GB och F1 500GB. För mig är de stabila, men när jag kollar på nätet så är det ofta de kan fela. Jag tror att Western Digital är det säkraste kortet att dra i dagsläget. Seagate plågas/plågades av en massa buggiga firmware (programvaran på hårddiskens egna krestkort).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-18 22:02

jag menar såklart min mac pro (jag hade en G5 förut och den vill inte bli bortglömd)

1
Bevaka tråden