Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

strömmande radio med bra buffring för bil

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-21 18:26

Där jag bor är det bra täckning med Edge medan 3G täckningen inte är tillräckligt bra för att medge obruten mottagning av strömmande radio. Även med edge bryter det ibland. Använder Wunder radio som funkar rätt hyggligt med att komma igång igen efter avbrott men ibland måste man starta om manuellt.

bitrate 32 K är lite säkrare men ljudkvaliteten är märkbart bättre med 64 K.

Undras om någon kollat olika radioapps ur aspekten avbrottssäkerhet? En bra radio app har stor buffer och är lätt att starta om manuellt samt att den återupprättar kontakten med nätet själv efter avbrott.

• Medlem
  • Umeå
  • 2009-03-23 13:00

Jag kör FStream tycker den funkar bäst av dom jag provat.

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-24 11:25

Strulet med att själv behöva lägga in url får man väl ta.

Håller med om att F-stream verkar tillåta ändrade settings för att anpassa mottagningen efter ändrade förhållanden. Jag förstår inte hur buffersettingen funkar.

Var hittar man inspelningarna man gjort med F-stream?

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-27 21:47

Wunder radio har fått ett nytt användarinterface där man bl a kan ställa buffringstid från fem till tjugo sekunder och även bitrate/kvalitet. Finns under settings. Mitt intryck är att vissa strömmar plockas upp igen bättre än andra efter basstationshandsover och detta oberoende av bitrate. Gäller t ex countrystationen WSOC jämfört med Sveriges Radio.

Kör direkt från hörtelefonuttaget till bilstereons separata (volvo)-slutförstärkare (RCA grenkontakter emellan) och kvaliteten är mycket bra. Det går inte att ladda iphonen från 12 volt under lyssning, blir alldeles för mycket störningar, dels från laddaren, dels från gprsknattret. Laddar ett litet batteri som i sin tur kan anslutas till iphone via flatkontakten.

1
Bevaka tråden