Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livestation på gång strömmande TV på iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-24 21:06

Livestation är en av flera plattformar för att se strömmande TV (www.livestation.com). Enligt deras forum är en iPhone app under bedömning av Apple. Forumet belgium-iphone har ett par videos som visar hur det ser ut. Dessutom tror jag att appen France 24 använder deras eller ett liknande format.

forumet belgium-iphone har två videosnuttar

http://www.belgium-iphone.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=18710

Den iphone app som annonseras för Livestation antyds bara komma att funka över wifi eftersom ATT inte vill ha högkonsumerande strömning,. France 24 funkar dock över Edge och 3G och anpassar sig till tillgänglig bandbredd, sämre upplösning ju sämre bandbredd. Det hackar dock mkt lite.

• Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-03-25 07:20

Kanske en dum fråga, och något jag skulle kunna kolla upp själv, men vad är det för utbud?

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-25 11:22

Utbudet är stort och det är lätt att kolla genom att installera desktop-varianten. Det finns en favoritlista med bland annat BBC World, Al Jazeera och CNN mfl och sedan har brukare lagt in egna länkar, hundratals från massor med länder, även Ryssland och Kina. Bara från Ryssland finns det väl ett tiotal stationer, kul för mig som kan behöva fräscha upp gammal lumpryska.

Norsk TV finns med men däremot hittar jag inga länkar för live strömmande tv från Sverige, vare sig på Live station eller i övrigt på nätet.

1
Bevaka tråden