Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swirly med Telia?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-25 13:23

Hej alla!

För ett par veckor sedan ändrade Telia lite i sina datatrafikpaket samtidigt som de sänkte priset. Jag valde bort Homerun men behöll Turbo 3G trafiken (flatrate) för 99 kronor i månaden. Inte så billigt, men billigare än 199 :).

Nu till mitt problem! Jailbreakade telefonen för ett tag sedan, men behöll simlåset och tänkte att jag skulle prova SwirlyMMS. Gissa om det funkar?

Får upp ett felmeddelande där det står "Kunde inte aktivera mobilt datanätverk: Du har inget abonnemang för mobildata" vilket är mycket märkligt. Någon som har stött på samma problem? Vad jag märkt är det bara Swirly som drabbas, då App Store funkar som vanligt tex. Telia var ju givetvis oförstående, men det är kanske inget nytt...

Ha en bra dag!

Z

Tjena!

Har du provat att hämta nya inställningar?
Hämta SonyEricsson K750i´s inställningar från SonyEricssons hemsida.

/Pontus

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-25 15:08

Jag får samma svar: could not activate cellular data network. You are not subscribed to a cellular data service.

Trycker på OK och får besked att demolicensen löpt ut. Står finstilt med rött längst ned på sidan också.

Det funkade för en vecka sedan efter det att jag lagt in MMS-inställningarna som ju är separata från gprs-inställningar.

Ytterligare ett fall av vilseledande felmeddelande.

Luren är JB och gulsnöad

Ok, om du skriver in inställningar manuellt?
Dessa hittar du på Swirly's hemsida/forum.

• Medlem
  • 2009-04-12 13:44

Inställningar för SwirlyMMS och Telia?

Hej!

Jag kör SwirlyMMS och det har funkat bra - tills nu... jag misslyckas med att hämta MMS, trots att ikonen är grön.

Här är de inställningar jag kör:

MMSC: http://mmss/
Proxy: 193.209.134.132:80 (har testat 8080 också, funkar inte)
APN: mms.telia.se
user: mms
pass: telia

Bildstorlek: Normal (3)
User agent: Nokia_N95 (funkade med IPhone tidigare)

Jag får felmeddelandet: unexpected http response... (mer ser jag inte, men troligen samma som nedan).

Försöker jag skicka får jag upp "Possible incorrext MMSC setting. Unexpected http response (http/1.1 403 Forbidden).

Nån som har tips på vad som kan vara fel? På SwirySpaces hemsida finns en lååååång lista, men alla inställningarna verkar (i princip) vara identiska.

Tack på förhand!

Jag tycker att det ser ok ut eller rättare sagt... Det är samma inställningar som jag använder för MMS på min 3.0 beta (men då med porten 8080) och de fungerar.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-06-06 13:35
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tycker att det ser ok ut eller rättare sagt... Det är samma inställningar som jag använder för MMS på min 3.0 beta (men då med porten 8080) och de fungerar.

Jag får inte min beta 5 att funka med mms.
När jag försöker skicka ett mms tappar den kontakten, står Söker... högst upp och efter några sekunder kommer Telia tillbaka, men mms'et har ett utropstecken och gick inte iväg.
Har de inställningar som visas i inlägget från niwi, har testat port 8080 och 9201, med och utan user/password.
Några idéer?

• Medlem
  • 2009-04-12 15:18

Trist att inte få det att funka. Får se om det kanske funkar bättre lite senare. (Nu har jag testat att byta port från både 80, 8080 och 9201 (som jag hittade på Telias sidor över manuella inställningar) men resultatet blir det samma hela tiden. Verkar vara 403 som spökar både vid mottagning och sändning.

Du har MMS aktiverat his Telia?

• Medlem
  • 2009-04-12 18:21

Jo, det tror jag? Jag får iaf en grön symbol i SwirlyMMS efter en stund. Och jag har skickat inställningarna till en Nokia N95 (även om det ju inte går att spara MMS:et som inställningar) så om jag inte haft MMS tidigare (men det har alltså funkat utan problem) så borde jag ha det nu.

Har gjort ett par försök till, det blir 403 (Forbidden) när jag försöker skicka och någon form av felmeddelande när jag försöker hämta ett mottaget MMS.

• Medlem
  • 2009-04-12 20:19

Och där verkade allt släppa... testade att plocka första inställningen i appens wizard och nu kunde jag både skicka och ta emot MMS.

Tack för alla tips!

1
Bevaka tråden