Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudböcker dyker upp under Musik?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag är ny i iPodvärlden men gillar vad jag ser:)
Har dock två frågor som rör synkningen mellan PC <-> iPod.

1. Har en del ljudböcker (ej köpta via iTunes) som jag synkat med min iPod. Dessa dyker upp i Musikmappen i stället för i mappen Ljudböcker. Är det bara köpta ljudböcker via iTunes som kommer dyka upp på "rätt" plats i iPoden? Eller kan jag tagga mina ljudböcker på något sätt så dom hamnar där jag vill ha dom?

2. Coverflow är ju snyggt när det finns cover. Har en hel del album som det inte finns cover till, kan man göra ett eget typ "Generic" som dyker upp i stället för det som är default? Om man kan vad gäller i så fall (bmp, jpeg, gif, mått etc??)

Tack för hjälpen!

Pandemon

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-06-06 12:16

Jag tror böckerna måste konverteras från sina ursprungliga mp3-filer till EN m4b-fil...
Finns program som fixar detta... om det nu är mödan värt...för min egen del tycker jag det är helt okej att de kommer upp under musiken... man kan lägga till det kapitlet man är på i "on the fly"-listan så vet man vart man är nästa gång. Detta ska vara en av finesserna med att ha det som en m4b-fil... att den kommer ihåg positionen ... men jag har råkat ut flera gånger för att detta "nollställt" sig och då är det inte så skoj om man lyssnat flera timmar att hitta tillbaka dit man var....

1
Bevaka tråden