Kanske kan man styra spelet med sin iPhone, via bluetooth. Använda iPhones bildskärm för visning av annan info i spelet, t ex backspegel/hitpoints/o s v.
En stark möjlighet, om bara Apple tillåter att man brukar iPhone/iPod Touch på det viset. Nintendo hade en liknande lösning, fast med kabel istället för bluetooh, på Gamecube och GameBoy Advance. Tyvärr använde aldrig särskilt många spel möjligheten till något vettigt, men kanske det kan bli något på Mac/iPhone?
Det enda som fortfarande håller mig från att säga att iPhone är framtidens spelmaskin är helt enkelt att alla upptänkbara spel inte fungerar lika bra som på Nintendo DS eller Sony PSP, i min uppfattning. Kan vara att jag är uppvuxen i Nintendo-generationen, men jag saknar den taktila feedback man får av att trycka på en knapp eller styra med ett styrkors för att kontrollera vissa spel. Tveklöst fungerar många spel alldeles utmärkt, men vissa inte fullt så bra. Kan vara att spelmakarna inte har tänkt genom plattformen och kontrollmöjligheterna ordentligt, så lösningar lär väl komma på det inom en rimlig framtid. Fast det ger ju inte mig mina knappar att trycka på...