Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synthställ för microkorg+electribes ?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-03-26 18:20

Hej!

Jag har sökt i forumt men inte riktigt funnit det jag önskar. Jag är på jakt efter ett litet synthställ som skall hålla min microKorg, 2st electribes och om det är möjigt även få plats med en kaoss pad 3. finns det något som kan utföra detta tro?

mvh

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-03-26 18:45

och det är då ea-1 och er-1 jag snackar om, inte emx

  • Medlem
  • Skövde
  • 2009-03-26 19:15

Gör som jag gjorde. Använd ett X-stativ med en planka på, där du sedan ställer grejerna.

  • Medlem
  • 2009-03-26 19:20

Jag kör också med planka/hyllplan på helt vanliga stativ. Fungerar finfint.

Planka hyllplan på x-stativ funkar fina fisken. Men jag har numera gått ifrån ställ och kör bara väggfasta hyllor. Har du ett tvåvåningstativ kan du luta den övre hyllan och ha en liten kant nederst så maskinerna inte kasar ner, det är riktigt ergonomiskt faktiskt.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-03-26 19:37

att jag inte tänkt på det sjävklart blir det en planka! ska försöka hitta mig ett tvåvåningsstativ så jag kan vinkla övre delen lite neråt som du säger, så kan jag kanske bygga mig någon slags planka med en kant där jag kan ha electribsen, och sedan korgen på nedervåningen

tack för hjälpen!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-03-26 20:00

http://www.musikborsen.se/itm_img/big_106428.jpg

detta kanske kan vara ngt. 1156kr @ musikbörsen. står dock inga mått eller så.. hm!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-03-26 20:56

addon:

planka med tunn list på kanten på ovansidan(halkrisk ).. samt metallbygel för att skruva fast skivan i stativet.. inte kul om det välter eller prylar kanar av.. (helt normalt om har katt, kanske inte gäller icke-katt-ägare)

Jag har både stativ och planka (med kantvinkel) över om nån är spekulant. Ska bara till att rota fram dem. Och jag orkar nog inte skicka dem iom deras otympliga mått.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-03-27 10:36

vart bor du?

Västerås men jag kan nog röra på mig några mil åt de flesta vädersträck om det skulle vara så

1
Bevaka tråden