Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Försöker man köpa ett program eller spel via AppStore som överstiger 10 Mb på iPhonen så går inte det utan den ber dig tanka på datorn hemma i stället, eller via wifi. Hur kommer det sig? Via 3G borde det gå tillräckligt snabbt kan man tycka. Konstig spärr.
Ur Apples synpunkt är iPhone en produkt avsedd att användas i affärspartnern ATT's nät. Och ATT vill inte ha för datatunga applikationer, inklusive datatunga nedladdningar av applikationer. Resten av världen ligger under horisonten.
Se t ex kommande Livestation för strömmande TV. Endast wifi. Men France 24 sänder över 3G och Edge - men den appen är förmodligen inte tillgänglig i USA
Precis, och därför får USA gärna ha kvar 10 Mb-spärren medans den kunde utökas eller tas bort i Sverige. Men Telia kanske inte heller vill ha för mycket trafik i sina nät.
Det är Apple som styr iTunes, Telia väger nog fjäderlätt. Och det är enklare för Apple att ha en generell begränsning. Amerikanska användare kunde bli sura om oamerikanska användare får generösare villkor.
Det är Apple som styr iTunes, Telia väger nog fjäderlätt. Och det är enklare för Apple att ha en generell begränsning. Amerikanska användare kunde bli sura om oamerikanska användare får generösare villkor.
Amerikanarna har redan nu usla villkor. Alla mobil användare där betalar även när de själva blir uppringda. Såna villkor har européer inte haft sen minst 10 år sen.
Menar man bandbredd så får man skriva Mb/s (mängd data per tidsenhet). Enbart Mb blir Megabit (som också är en storlek).
Rätt är dock att jag borde ha skrivit MB (Mega Byte). Det går ju som bekant åtta bit på en byte och är därmed inte samma sak. Detta var visserligen OT, men ändå